شهید سردار حاج قاسم سلیمانی حقیقتِ انسان تراز در عصر انتظار است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در میان ‌آحاد مردم جامعه گفت: شهید سردار سلیمانی حقیقتِ انسان تراز در عصر انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» با حضور در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی که سه شنبه ( 14 دی) در حسینیه ثارالله سپاه امام حسن مجتبی(ع) کرج برگزار شد گفت: یکی از برجسته ترین صفات شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اخلاص عمل او برای رضای خدا و حاجات ولی امر خدا بود.

 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: ایام فاطمیه سال جاری مصادف با سالروز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است که در مکتب فاطمی تربیت و رشد یافت و در نهایت به فیض شهادت نائل آمد.

 

وی با اشاره به اهمیت مسئله مواسات و همدلی به عنوان یکی از دستورات دینی و الهی بیان کرد: بهره مندی از روحیه محبت، همدردی، مودت، همکاری با مردم از جمله مولفه هایی است که شهید حاج قاسم سلیمانی در مکتب فاطمی از آن برخوردار بود و در این راه با هدف خدمت رسانی به نظام و انقلاب و مردم جان عزیز خود را در طبق اخلاص نهاد.

 

وی اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت ارزشمندی است تا بیش از ایام دیگر نسبت به مقام عالی و شامخ حضرت زهرا(س) که پیام اکرم(ص) ایشان را ام ابیها می خواندند اندیشه کرد.

 

امام جمعه کرج ادامه داد: معنای حقیقی ام ابیها به معنی بُن و ریشه است، آنچنان که در روایتی از پیام اکرم(ص) آمده است که اگر فاطمه(س) نبود نه پیامبر(ع) و نه علی(ع) خلق نمی شدند.

 

خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: ارتباط با ولی فقیه، ارتباط با مردم و جهاد در راه خدا از جمه ارکان اصلی ولایت در عصر غیبت امام زمان (عج) است.

 

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نمونه انسان تراز عصر غیبت با ارتباط پیوسته با ولی فقیه و مردم همواره در صف مقدم پیکار با دشمنان اسلام و استکبار قرار داشت و بدون توجه به قومیت ها و قبیله ها با تمام انسان ها به مواسات و مهربانی رفتار می کرد.

 

وی عنوان کرد: شیطان تمام عزم و اراده خود را برای ضربه وارد کردن به انسان به کار گرفته است باید در این میدان هرچه داریم در راه خدا و ولی امر او ضرف کنیم در غیر این در مدیریت شیطان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) همواره می فرمایند کسی که در مسیر ولیّ خدا حرکت نکند خداوند بلایی به سر او می آورد که تلاش، حرکت و برنامه ریزی خود را در مسیر دشمن بردارد.

 

کد خبر 1134393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha