۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در شیروان شناسایی شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در شیروان شناسایی شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال، 80 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در این شهرستان شناسایی شد که چهار میلیون و ۸۰۰ هزارمترمکعب از اضافه برداشت آب جلوگیری شد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: 59 حلقه چاه غیرمجاز  در دشت شیروان-فاروج شناسایی و تشکیل پرونده شد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد که دستگاه قضایی با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد قاطع می کند.

 

خسروپناه با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۳ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی و صنعتی نصب شد، خاطرنشان کرد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری به منظور ممانعت از برداشت اضافه از منابع آب زیرزمینی انجام می‌شود که با نصب آن در طول سال میزان آب استحصالی هر چاه سنجش و در صورت اضافه برداشت هشدار لازم به بهره‌بردار داده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: طی این مدت یک دستگاه حفاری غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و توقیف و منصوبات غیرمجاز دو چاه صنعتی جمع آوری شد.

 

وی تصریح کرد: میانگین افت سالانه منابع آب زیرزمینی شیروان ۷۹ صدم متر است که ۴۱ درصد آب مصرفی این شهرستان از منابع زیرزمینی و ۵۹ درصد از منابع سطحی تامین می شود.

 

 مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ۸۱ درصد آب این شهرستان در بخش کشاورزی، ۵.۴ درصد صنعت و ۱۳.۶ درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

 

خسروپناه افزود: این شهرستان ۹۸۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آبدهی ۹.۴ میلیون مترمکعب دارد که تاکنون  ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۴.۹ میلیون مترمکعب پر شده است.

 

 

کد خبر 1134577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha