حمایت حضرت فاطمه (س) از ولایت، مجال ظهور نقشه های شوم دشمن را نداد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه منافقین در جامعه همیشه برنامه ریزی های لازم را برای خلق یک جریان سازی عظیم دارند، گفت:برنامه منافقین نابودی تمام عیار اسلام بود که حضرت فاطمه (س) با حمایت از ولایت علی (ع) مجال ظهور به این نقشه شوم را نداد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)گفت: فاطمیه حلقه اتصالی بین اقشار جامعه به خصوص جوانان و معارف قرآن مجید است چرا که حضرت فاطمه زهرا(س) تفسیر جامع آیات قرآن کریم است.

 


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، با اشاره به آیه " إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ "، تصریح کرد: در نگاه ابتدایی به سوره مبارکه نصر شاید انسان گمان کند که این سوره شریف از فتح و پیروزی صحبت می کند و بشارت هایی در خصوص نصر بیان می کند، اما در حقیقت سخن از مشکلات عدیده ای است که پیامبر مکرم اسلام(ص) و امت مسلمان با آن مواجه هستند.

 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: حقیقت آن است که نصر و فتح به آسانی دست یافتنی نیست، هر جایی که یک امت و ملت بخواهند به پیروزی برسند باید عزیزان خود و بهترین نیروی های پایدار را تقدیم کنند تا خورشید فتح و روشنایی طلوع کند.

 


وی در ادامه با اشاره به آیه " وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا "، افزود: در صبح پیروزی مردم به صورت فوج فوج داخل در دین خداوند تبارک و تعالی می شوند، اما اصل این است که دین و معارف آسمانی داخل مردم شود، در حقیقت بایستی آموزه های دینی در درون مردم با آموزش های فطری هماهنگ شود.

 


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: اما با آغاز صبح پیروزی دو مشکل اساسی که ریشه سایر سختی ها است دامان ولایت را می گیرد، اول آن که ولایت عزیزان خود را از دست داده است و دوم انسان هایی بدون اینکه طعم و مزه دین الهی را ملموس درک کرده باشند در دین خداوند آن هم به صورت گروه گروه داخل می شوند تا بتوانند از این طریق به سود منافع شخصی جریان سازی کنند.

 

روحانی افزود: انقلاب پیامبر اکرم(ص) با این دو مشکل اساسی بعد از نبی مکرم اسلام مواجه می شود، لذا مشکلات ریشه ای بعد از وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) شروع می شود و جریان نفاق و کینه ای که از مکه مکرّمه شکل گرفته است در مدینه ظهور و تجلّی می یابد.

 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان یک روایت امام جعفرصادق(ع) در این خصوص افزود: اگر وجود با برکت حمزه سیدالشهداء و جعفربن ابی طالب پس از رحلت پیغمبر خاتم(ص) جای شخصیتی هایی چون عباس و عقیل حضور داشتند مصیبت فاطمیه شکل نمی گرفت و مولای متقیان علی(ع) تا این اندازه تنها نمی ماند، اینجاست که اهمیت شخصیت های قربانی شده و عدم حضور حقیقی آن ها در جامعه احساس می شود.

 


وی تصریح کرد: منافقین در جامعه همیشه برنامه ریزی های لازم را برای خلق یک جریان سازی عظیم دارند، منتهی انتظار پیدایش زمان مناسب برای اجرایی شدن این نقشه و طرح ها دارند؛ برنامه منافقین نابودی تمام عیار اسلام بود که وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) با حمایت از ولایت علی بن ابی طالب(ع) مجال ظهور به این نقشه های شوم را نداد.

 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه نقش امام هدایت گری است، گفت: فاطمه زهرا (س) در بین خاندان رسالت نقطه نهایی طهارت، کمال، شجاعت، وقار و فضائل اخلاقی است که نقش هدایت‌ گری را به‌ خوبی انجام داد.

 


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: دفاعیات، حفاظت و صیانت حضرت صدیقه طاهره (س) هدایتگری و احیاگری است و برای همین هست که فاطمیه امروز بعد از 14 قرن نه ‌تنها کم ‌رنگ نشده است بلکه سال ‌به ‌سال پررنگ‌ و پرنقش تر از سال قبل در قلوب شیعه متجلّی می شود.

 


وی ادامه داد: آنچه امروز از اهل ‌بیت (ع) به دست ما شیعیان رسیده است حفاظت و صیانت از آموزه های فاطمیه در همه ایام است، چراکه مراقبت و محافظت از تعالیم ناب فاطمیه، تجدید پیمان با آرمان های یوسف زهرا(عج) است.

 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: فاطمه کبری سلام الله علیها شرط عزت اولاد آل علی است، کسی که همه موجودیت خود را به پای اقامه ولایت حق و امیرالمومنین گذاشت و مهمترین دستاوردش ولایتمداری بود، در حقیقت فاطمیه آیه ای از آیات الهی است.

 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: وظیفه شیعه احیای امر ائمه اطهار(ع) است که با تعظیم شعائر اسلامی، عمل کردن به راه و رسم پیغمبر(ص) و تمسک و تبعیت و تأسی از حضرت صدیقه طاهره(س) در همه حال و ایام محقق می شود.

 

کد خبر 1134711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha