جامعه امروزی ما نیازمند سیره فاطمی می باشد

مراسم سوگواری فاطمی هنرمندان در حسینیه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام میرهاشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان مراسم سوگواری فاطمی هنرمندان در حسینیه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام میرهاشم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی استاد اخلاق در مراسم «سوگواره فاطمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» که در محل این وزارت‌خانه برگزار شد با طرح این موضوع که چرا فرزند پیامبر اکرم(ص) خانم حضرت فاطمه‌الزهرا(س) ماندگار شد، اظهار داشت: در روایات آمده است حضرت زهرا(س) در بدترین شرایط زمان خود منشا خیر و برکات کثیر شد و در پریشانی آن زمان خیر کثیر و حسن بودند.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌تواند یک بانو در نقش یک دختر، همسر و مادر به بهترین شکل عمل کند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عین حال که برای پدر یک دختر تمام قد و مهربان بود یک همسر کامل هم بود، ایشان در نقش یک مادر هم می‌شود مادر کریم اهل‌بیت، سیدالشهدا و بانو حضرت زینب کبری(س). 

این استاد اخلاق تاکید کرد: ما در زندگی امروز نیازمند پیروی از رفتار حضرت زهرا(س) هستیم، رفتار ایشان با پدر، همسر و فرزندان راه را برای گمشده بشیرت مشخص می‌کند و دشمنان سعی دارند شیوه زندگی حضرت زهرا(س) و حاج قاسم‌ها را گمره کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی تصریح کرد: در حیات فردی حضرت زهرا(س)، کسی را می‌بینیم که صاحب فدک،‌ بزرگ قریش و بنی‌هاشم است اما همین بانو در جلسات مختلف با مردم با چادر وصله‌دار می‌نشستند تا اگر فقیری در جمع است دل او نشکند. این زهد این بانو بزرگ ‌را نشان می‌دهد.

وی افزود: این حیات فردی و خانوادگی در کنار نقش ایشان در زندگی اجتماعی مثال‌زدنی است، ایشان به فکر همسایه و دیگران هم بودند و به جای خودشیفتگی و خودبینی به همگان هم‌ فکر می‌کردند، جریان شهید سلیمانی‌ها را ببینید تمام قد خضوع و خدمت و برگرفته از همین روحیه فاطمی است و هرجا این روحیه مستقر باشد همگان روحیه گرفته و استکبار عقب می‌نشیند و ‌هرجا این رفتار فاطمی را داشته باشیم مستکبرین جهان مجبور هستند از اقدامات خود دست بکشند و متاسفانه اگر این روحیه فاطمی ضعیف شود مستکبرین دست به هرکاری خواهند زد.

این استاد اخلاق با اشاره به حیات سیاسی حضرت زهرا گفت: ایشان نشان داد دشمن اصلی همگان نفاق است، حضرت فاطمه(س) در مو‌اجه با منافقینی که تلاش داشتند انقلاب اسلامی رسول اکرم(س) را مصادره کنند اقدامات زیادی انجام دادند، بهترین روش ایشان در مقابله با منافقین تربیت نیرو‌ و توجه دادن به این افراد بود. جریان فاطمه زهرا(س) با جریان اباعبدالله تفاوت داشت زیرا امام حسین(ع) با یزید که شخصیت‌اش مشخص بود روبرو بود اما‌ حضرت زهرا(س) با منافقین روبرو بودند که مقابله با آنها پیچیده بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) تلاش کرد امر به معروف و نهی از منکر را با خیرخواهی بیان ‌کند، از طرفی قیام ایشان‌ خالص و‌ برای خدا بود، خردمندانه عمل کردند و تلاش داشتند دیگران را با خود همراه کنند در این عین حالی که به تنهایی هم به سمت هدف خودشان حرکت می‌کردند، همچنین ایشان مقتدا و به دنبال وحدت داشتن بودند.

کد خبر 1134844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha