نمایش یاس کبود علی(ع)در شامگاه شهادت حضرت فاطمه(س) در گرگان برگزار شد

به مناسبت شامگاه شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) نمایش یاس کبود با استقبال پرشور مردم خداجوی و حزب الله گرگان در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، شامگاه چهارشنبه آستان متبرک و مطهر امامزاده عبدالله(ع) گرگان میزبان خیل چندصدنفری اهالی دارالمومنین بود که در در سالن امام علی(ع) این بقعه متبرکه گرد هم آمدندتا در قالب نمایشی مذهبی از بخشی از زندگینامه فرزند رسول االله بهره مند شوند.

 

این نمایش نامه روایتی از رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، ماجرای سقیفه، شهادت مظلومانه ام ابیها (س) و تشییع شبانه دخت رسول الله، غربت امام علی (ع) و اهل بیت و همچنین ماجرای تل زینبیه و شهادت امام حسین (ع) بود. بیش از 20 نفر از هنرمندان گرگانی در اجرای این برنامه مشارکت داشتند.

 

این برنامه مذهبی با همکاری اداره اوقاف ناحیه یک گرگان، سازمان بسیج هنرمندان استان و مرکز افق آستان امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود و تا ۱۷ دی‌ماه ادامه دارد.

 

مداحی و برپایی موکب و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه ‌های پیش بینی شده در حاشیه این آیین معنوی بود.


حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادي الثاني در مكه و در خانه حضرت محمد (ص) پيامبر اسلام و حضرت خديجه (س) به دنيا آمد.

 

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و براي ايشان القاب و صفات متعددي همچون زهرا، صديقه، طاهره، مباركه، بتول، راضيه و مرضيه نيز ذكر شده است. ام الحسين، ام الحسن، ام الائمه و ام ابيها از جمله كنيه هاي اين بانوي مطهر اسلام است.

 

سراسر زندگاني صديقه طاهره (س) مملو از مكارم اخلاق و رفتارهاي نمونه و انساني است، ايشان با امام علي (ع) پيشواي اول شيعيان ازدواج كرد و در تمام زندگي پربار خويش همواره حامي و پشتيبان ايشان بود.

 

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) دو امام بزرگوار و دو شخصيت ممتازعالم بشر حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسين (ع) سرور شهيدان تربيت يافتند و سلسله امامت و ولايت را استمرار بخشيدند.


سوم جمادي الثاني سالروز شهادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوي نمونه و اسوه حسنه است، بانويي كه الگوي زنان، گوهر گرانبهاي عصمت، ميوه قلب نبي، كوثر نور، محبوبه يكتا، مظهر نور خدا و آيت عظم، بخش كوچكي از صفات بزرگ ايشان است.


به هنگام شهادت سن بزرگ بانوي جهان اسلام بنا بر قول مشهور، 18 سال بيشتر نبود.

 

کد خبر 1134906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha