جنوب استان کرمان نیازمند ستاد راهبردی است 

شکرالهی گفت: مهمترین خواسته مردم جنوب کرمان ، سفر رئیس جمهوری به این خطه است و این منطقه به ستاد راهبردی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «منصور شکرالهی» در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان کرمان در فرمانداری جیرفت، گفت: مهمترین خواسته مردم جنوب کرمان را سفر رئیس جمهوری به این خطه برشمرد و گفت: با توجه به آرای بالای مردم جنوب کرمان در انتخابات ریاست جمهوری این دولت و دولت قبل به آیت الله رئیسی، انتظار و توقع  آنها این است که در سفر آتی ریاست جمهوری به استان کرمان، ایشان به جنوب کرمان نیز سفر کنند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: تا در این سفر علاوه بر دیدار با این مردم ولایی و انقلابی، از نزدیک مشکلات و محرومیت های جنوب کرمان را ببیند و برای آنها تصمیمات فوری، جهادی و انقلابی اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات موثر و پیشگیرانه استاندار کرمان و همچنین تقسیم کار سایر مجموعه های امدادی و نظامی استان برای مدیریت سیل اخیر با حداقل خسارت جانی در منطقه، نقطه عطفی از وفاق و همدلی در بین کلیه مسئولین و نهادهای تاثیر گذار استان در کاهش خسارت های احتمالی است.

شکرالهی با یادآوری این مطلب که وقوع سیلاب سال گذشته خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان جنوب کرمان وارد کرده است، تاکید کرد: با وقوع سیل اخیر مردم و کشاورزان جنوب کرمان نیازمند توجه جدی در حوزه استمهال وام های کشاورزی و تسهیلات بلاعوض برای رفع مشکلات کشاورزی خود هستند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: به دلیل حادثه خیز بودن و موقعیت استراتژیک و ژئوپولتیک جنوب کرمان، ایجاد ستاد راهبردی در جنوب کرمان امری ضروری است.

 

وی تصریح کرد: رفع مشکلات  و رفع محرومیت های جنوب کرمان نیازمند اراده، اتحاد و اعتبار ملی است.

شکرالهی اظهار کرد: با ایجاد پایانه صادراتی و اراده جدی برای تکمیل راه آهن جنوب، بسیاری از مشکلات حمل و نقل محصولات کشاورزی در منطقه با استفاده از ریل رفع می شوند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: تکمیل جاده ترانزیتی ریگان - محمدآباد - جاسک با هدف اتصال و برخورداری سه استان از خدمات حمل و نقل دریایی، یکی از نیازهای مهم منطقه است.


«سعید برخوری» در این نشست، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی را ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۷ رشته قنات، ۱۹۴ حلقه چاه، ۱۲ هزار و ۶۳۷ هکتار زمین زراعی، ۴۲۰ راس دام سبک و سنگین روستایی، ۶۰۰ راس دام عشایری آسیب دیده‌اند‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: منابع آبی از بین رفته و نیازمند تصمیم فوری هستند که از خسارت‌های بعدی جلوگیری شود بنابراین باید سریعتر تامین اعتبار شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب های زیادی که به بخش کشاورزی جنوب استان وارد شده، استمهال تسهیلات مهمترین نکته ای است که باید انجام شود.


«جعفر رودری» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در این نشست، گفت: در سیل اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های دولتی جنوب استان کرمان وارد شده است.

 

فعالیت ۲۶۲ تیم عملیاتی هلال احمر در مناطق سیل زده



«رضا فلاح» در این نشست، گفت: در سه شهرستان منوجان، قلعه‌گنج و رودبار جنوب به ۲ هزار و ۷۵۳ نفر امداد رسانی شده و ۷۰۸ نفر نیز اسکان داده نفر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: ۲۶۲ تبم عملیاتی هلال احمر در منطقه فعال است و ۱۵۱ روستا در جریان سیل اخیر در استان کرمان توسط هلال احمر امدادرسانی و تامین اقلام بهداشتی و زیستی صورت گرفته است.


«علی رشیدی» با اشاره به ۸ هزار کیلومتر طول رودخانه های مهم و ضروری استان کرمان، گفت: مطالعات ساماندهی ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر این رودخانه‌ها انجام شده و ۹۳۰ کیلومتر نیز امسال در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در خاتمه عنوان کرد: تداوم لایروبی رودخانه ‌های اصلی و ضروری را مورد تاکید قرار داد و تعیین تکلیف سیلبند خُرّم را تنها راه نجات منطقه جازموریان و شهرستان رودبار جنوب از سیلاب‌ها دانست.

کد خبر 1134913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha