ولایت حقیقی ترین و بزرگترین نعمت است/ حضرت فاطمه در دفاع از ولایت جانش را فدا کرد

آیت الله عابدینی با بیان اینکه اولین و بزرگترین و حقیقتی ترین معنای نعمت، نعمت ولایت گفت: حضرت فاطمه (س) جانش را در دفاع از ولایت گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» امروز (پنجشنبه ۱۶ دی) در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال می فرماید بعضی می گویند به خدا و روز رستاخیز ایمان آورده اند، اینها مومن نیستند و در مقابل خدا حیله و نیرنگ به کار برده و علیه مومنان نقشه می کشند و هرچه حلیه و نیرنگ هست علیه خودشان خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر یهودیان این لیاقت را قرض گرفته و قرآن کریم را می دیدند چهره خشن و تروریستی خود را در آیات قرآن کریم مشاهده می کردند.

 

وی عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مومن یعنی کسی که تشنه نام، ذکر و یاد خداست و حواسش به خداوند متعال است اگر مومن نام خدا را بشنود همه وجودش به لرزه درآمده و تأثیر می پذیرد و حضور خدا در جانش روشنایی بخش می شود و ریا، شرک و بدی را در وجودش به آتش کشیده و سرزمین قلبش را پاک می کند.

 

آیت الله عابدینی افزود: وقتی آیه های قرآن برای مومن تلاوت می شود و گوش به آیات می دهد ایمان مومن با آیه آیه قرآن افزایش می یابد و نشاط و آرامش در چهره و افکار مومن آشکار می شود.

 

وی تأکید کرد: این آیات قرآن در وقع حضرت زهرا (س)، حضرت علی (ع)، امام راحل، مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی و بزرگان ما را به ما معرفی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: غیر مومن برای هر مسئله ای عصبانی شده و برای هر موضوعی پرخاشگری کرده و ظلم کرده و دروغ می گوید و به حد و حقوق دیگران تجاوز می کند ولی وقتی کسی مومن شد دنبال ذکر است و ذکر یعنی قران و قرآن همه ذکر است.

 

وی اعلام کرد:  اگر می گوییم حضرت زهرا (س) اهل ذکر است تنها به معنای گفتن الله اکبر، الحمدالله و سبحان الله نیست بلکه همه قرآن ذکر است و حضرت زهرا (س) اهل قرآن بوده است و ایشان جانش را در حمایت از ولایت همسرش امیرالمومنین گذاشت زیرا اهل قرآن بود.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: در پیکره اسلام باید قلب ولایت به تپش درآید و اعضای اسلام با ولایت جان می گیرد، حضرت ابراهیم (ع) کعبه را ساخت و کعبه با نبوت رسول اعظم جان گرفت، خدا طی ۲۳ آیات مربوط به نبوت، وحی، رسالت، مسائل اخلاقی، نماز، روزه، حج و غیره را بیان کرد.

 

وی افزود: دین نیاز دارد قلب تپنده داشته و نیاز دارد خدا روحی را بر پیکر دین بدمد تا زنده شود و از همین رو پیامبر را به معرفی ولایت مأمور کرد و پیامبر (ص) هم در غدیرخم دست حضرت علی (ع) را بلند کرده و فرمود هر کس من مولای او هستم، علی مولای اوست و اینگونه امیرالمومنین (ع) به ولایت منصوب شد و به پیکر اسلام قلب ولایت نصب شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: اولین و بزرگترین و حقیقتی ترین معنای نعمت، نعمت ولایت است این نعمت آنقدر مهم بوده که خداوند در سوره حمد جلوی چشم گذاشته و در آن اهدنا الصراط المستقیم، صراط الذین انعمت علیهم  را می خواهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) جانش را در دفاع ولایت گذاشت و فرزندان معنوی ایشان به این بانوی بزرگوار تأسی کرده اند و همین شهدایی که امروز شاهد تشییع شان بودیم همه اینها فرزندان معنوی حضرت زهرا (س) هستند و در رأس اینها سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی قرار دارد که کشورها را آزاد کرد و ملت ها را نجات داد.

 

کد خبر 1135044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha