بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس/  رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران می‌آید

بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس، رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران می‌آید، ماجرای سرلشکر بعثی که به حشدالشعبی پیوست و شهید شد، تبریک امامعلی رحمان به رئیس جمهور کشورمان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس،  رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران می‌آید، ماجرای سرلشکر بعثی که به حشدالشعبی پیوست و شهید شد،  تبریک امامعلی رحمان به رئیس جمهور کشورمان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۸ دی است.

بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱/سوال نمایندگان از وزیر بهداشت

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه (۱۹ دی)، سه‌شنبه (۲۱ دی) و چهارشنبه (۲۲ دی) برگزار خواهد شد و بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار نمایندگان قرار دارد. طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی، طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس و طرح جهش تولید دانش بنیان هم در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

 

طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۶۳)‌ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، طرح ساماندهی صنعت خودرو، طرح اصلاح تبصره (۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد.

 

همچنین لایحه پروتکل اصلاحی بند(۵-۴-۱-۱۰) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه، طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی و طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری هم برای دستور این هفته نمایندگان مجلس شواری اسلامی قرار دارد.

 

لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه(۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی  برای اجتناب از أخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه‌ای، طرح شفافیت آرای نمایندگان و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل هم در دستور جلسات این هفته قراردارد.

 

تبریک امامعلی رحمان به رئیس جمهور کشورمان

امامعلی رحمان در پیامی به آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان ضمن تبریک سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرف‌ها، ما می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه تر و در راستای منافع والای مردمانمان غنی گردانیم.

متن پیام رئیس جمهور تاجیکستان به این شرح است:

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب، رییس جمهور محترم؛

لطفا تبریکات صمیمی و تمنیات نیک اینجانب و دولت جمهوری تاجیکستان را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، رویداد خاطرمان برای مردمان دو کشور بپذیرید.

کشورهای ما طی این دوره به منظور دستیابی به سطح بلند مناسبات سازنده، دریافت راه‌های نو تحکیم همکاری‌های فراگیر و تأمین دورنمای ثمره‌بخش گسترش آنها به طور مستمر تدابیر عملی اندیشیده‌اند و ما ادامه تلاش‌های دو کشور را در این جاده مهم ارزیابی می‌کنیم.

تاجیکستان همواره جانبدار توسعه روزافزون روابط کشورهای مان در حوزه‌های گوناگون با روحیه حسن تفاهم، همیاری و اعتماد، تهیه و تحقق طرح و برنامه‌ها و اقدامات سازگار برای دستیابی به این اهداف می‌باشد.

اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرف‌ها، ما می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه تر و در راستای منافع والای مردمانمان غنی گردانیم.

 

رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران می‌آید

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در ادامه سیاست توسعه روابط منطقه‌ای و گسترش مناسبات دوجانبه با همسایگان به زودی میزبان قربانقلی بردی محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان خواهد بود. پیگیری اجرای توافقات سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ترکمنستان از جمله قرارداد استراتژیک سواپ گازی، رایزنی درباره زمینه‌های جدید همکاری دو کشور و توسعه مراودات تجاری از جمله موضوعات این سفر خواهد بود. 

 

رئیس‌جمهور کشورمان در ابتدای آذرماه برای شرکت در اجلاس اکو به ترکمنستان رفته بود که در این سفر مذاکرات موفقیت‌آمیزی با همتای ترکمنستانی خود داشت. این مذاکرات منجر به دستاوردهای قابل توجهی از جمله قرارداد مهم گازی با ترکمنستان و رفع نگرانی از قطع گاز در زمستان داشت. 

 

توسعه روابط با همسایگان و اولویت قرار گرفتن دیپلماسی منطقه‌ای در سیاست خارجی، از جمله رئوس اعلامی برنامه‌های دولت سیزدهم است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: هیچ سعادتی بالاتر از شهادت نیست

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در یادداشتی در صفحه اینستاگرام به دیدار خود با خانواده شهید قشقایی اشاره کرد و گفت: در آستانه سالروز شهادت شهیدان مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی در مراسمی که برای بزرگداشت این دو شهید گرانقدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(س) برگزار شد، شرکت کردم. در ماه دی تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما از جمله شهید دکتر مسعود علی‌محمدی، مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

وی ادامه داد: این شهیدان به واسطه نوع شهادت که در مسیر توسعه علم و فناوری کشور انجام گرفت، اجری مضاعف و جایگاهی ویژه در پیشگاه حضرت حق دارند. باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم که هیچ سعادتی بالاتر از شهادت نیست؛ آن هم شهادتی که در راه توسعه علم و خودکفایی و به دست اشقیا و دشمنان خدا صورت گرفته باشد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: دیروز و در دیدار کوتاهی که با خانواده معزز شهید قشقایی داشتم، با عزیزان حاضر در وصف سعادت شهداء و خانواده شهیدان به گفت‌ وگو پرداختیم، یقیناً داشتن چنین فرزندانی هم لطف الهی است و خانواده شهدا چنین ذخیره‌ای ارزشمند دارند. شهادت شهدای هسته‌ای ما الهی بوده است و هر انسانی در این مسیر الهی قرار نمی‌گیرد. دشمنان ما افرادی را انتخاب کردند که گل سر سبد سازمان انرژی اتمی بودند و شهادتشان کمک کرد تا سازمان قوی تر شود و با انگیزه‌ای بیشتر راهشان ادامه یابد.

 

اسلامی در پایان نوشت: از خدای متعال می خواهم که بتوانیم رهروی راستینی برای شهدایی باشیم که مسیر عزت و سربلندی ملت ایران را بدون هیچگونه چشم داشتی طی کردند و در پایان ماموریت خود در دامان حضرت حق با خیالی آسوده سکنی گزیدند.

 

ماجرای سرلشکر بعثی که به حشدالشعبی پیوست و شهید شد

حجت الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در برنامه این هفته دست‌خط خاطراتی را از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

وی از سال ۱۳۶۱ در لشگر ثارالله (ع) با شهید سلیمانی آشنا می‌شود، مسئول تبلیغات لشگر ثارالله در آن زمان بوده و تا پایان جنگ در خدمت ایشان بوده است. بعد از آن، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود، مدتی هم مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران را همزمان با فرماندهی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برعهده داشته است و گفتنی‌های فراوانی از ایشان دارد.

متن کامل گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی شیرازی بدین شرح است:

مهمان ارجمند این هفته برنامه دستخط، از رفقای قدیمی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است. از سال ۱۳۶۱ در لشگر ثارالله (ع) با این شهید بزرگوار آشنا می‌شود، مسئول تبلیغات لشگر ثارالله در آن زمان بوده و تا پایان جنگ در خدمت ایشان بوده است. بعد از آن، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود، مدتی هم مسئولیت نمایندگی، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران را همزمان با فرماندهی شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برعهده داشته است و گفتنی‌های فراوانی از ایشان دارد. ابوی ایشان از دوستان و هم‌سنگران رهبر انقلاب در قبل از انقلاب بودند. یکی از اخوی‌های ایشان مسئول تبلیغات جنگ بودند که در سال ۶۴ به شهادت می‌رسند. به نظرم گفتنی‌های فراوانی از حاج قاسم و هم از جنگ و هم از ابوی و اخوی بزرگوار خود خواهند داشت.

در خدمت حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هستیم که بخش‌هایی از سوابق ایشان را در آغاز برنامه اشاره کردم و رفاقت دیرینی که با شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی داشتند.

سلام و خیلی خوش آمدید.

من هم خدمت شما و همه بینندگان عزیز سلام عرض می‌کنم.

از اینجا شروع کنیم که شما قریب به ۱۰ سال با حاج قاسم در نیروی قدس بعنوان نماینده، ولی فقیه بودید. تقریباً دو سال است که از نبود حاج قاسم می‌گذرد. چطور بر شما گذشته است؟

من در دوران حیات به حاج قاسم می‌گفتم که حاضر هستم – شوخی هم نمی‌کردم و جدی می‌گفتم و پای این حرف ایستاده بودم - کشته شوم که تو بمانی! گفتم من می‌دانم اگر شما بروی، برای حضرت آقا سخت است. هم جامعه بشری و جبهه مقاومت از خدمت شما بهره‌مند می‌شدند.

وقتی دشمن این کار خبیثانه را انجام دهد و بعد خود اعلام کند یعنی هزینه بزرگی است. آیا به اهدافشان رسیده‌اند؟

خداوند دشمنان را از جاهلین قرار داده است. اگر ما از اول انقلاب، از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی تا امروز نگاه کنیم، هر طرحی که دشمن علیه نظام و ملت ما ریخت، پاسخ معکوس گرفت. در هر ماجرایی، سختی‌هایی را بر ما تحمیل کرد، اما در هیچ جا دشمن به اهداف خودش نرسید.

اگر دشمن عقل داشت و عاقلانه فکر می‌کرد خیلی از این کار‌ها را انجام نمی‌داد، اما دشمن چاره‌ای ندارد. اگر این کار‌ها را انجام ندهد باید چه کند؟ وقتی می‌بیند تمام طرح‌های دشمن در منطقه بهم می‌ریزد و عامل این حرکت را در جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، عراق، در کشور‌های دیگر، سردار سلیمانی می‌داند.

حاج قاسم زمان لشگر ثارالله با حاج قاسم نیروی قدس چه تفاوت‌هایی کرده بود؟

ما در برخی از اشخاص سیر زمانی را عامل افت افراد می‌بینیم، چون نگاه ایشان به سمت دنیا و دنیاگرایی برمی‌گردد، اما حاج قاسم سال ۹۸ با حاج قاسم سال ۶۱ که با ایشان آشنا شدم، خیلی تفاوت داشت.

سال ۶۱ حاج قاسم در پلکان اولیه کمال و ترقی بود، اما سال ۹۸ حاج قاسم فوق دکترای عرفان را گرفته بود. حاج قاسم وقتی می‌خواهد مورد تقدیر قرار بگیرد عصبانی می‌شود، اصلاً اجازه نمی‌دهد از او تقدیر شود. وقتی اصرار رهبر معظم انقلاب اسلامی را می‌بیند که باید او هم مورد تقدیر قرار بگیرد و مدال «ذوالفقار» به او داده شود، التماس می‌کند علنی نشود، کسی مطلع نشود، خبری نشود، نمی‌خواهد کسی بفهمد او چه کار کرده است.

تمام رفتار حاج قاسم برای خداست، خودش را نمی‌بیند، هر چه می‌بیند خدا را می‌بیند. عامل رشد حاج قاسم، امام (ره) و ولایت فقیه بود. وصیتنامه او یا در نامه‌ای که حضرت آقا به حاج قاسم می‌نویسد که من نگران جان شما هستم، حاج قاسم در پاسخ می‌نویسد جان من ارزشی ندارد که نگران آن باشید، جان من هزاران بار فدای شما باد. ولایت فقیه عامل رشد بود.

 

 

کد خبر 1135178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha