یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین است/ حضرت زهرا (س) بهترین الگوی جهاد فرهنگی 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین است، جهاد همیشه جنگ سخت نیست بلکه گاهی مالی، فکری و فرهنگی است و سیره حضرت زهرا (س) بهترین الگوی جهاد فرهنگی و تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۷ دی ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، یکی از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب را جهاد تبیین برشمرد و گفت: جهاد همیشه جنگ سخت نیست بلکه گاهی مالی، فکری و فرهنگی است و سیره حضرت زهرا (س) بهترین الگوی جهاد فرهنگی و تبیین است.

امام جمعه رودبار جنوب تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) را راه نجات بخش، دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: فاطمه زهرا (س) یک رهبر واقعی است.

وی با اشاره به این که ۱۷ دی ماه سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضا خان است، ابراز کرد: اثرات مخرب این اقدام تا به امروز باقی است و آنها قصد داشتند تا با کشف حجاب، ارزش های دینی را از بین ببرند.

 حجت الاسلام افشارمنش به انواع حجاب اشاره کرد و یادآور شد: طبق آموزهای قرآن کریم، حجاب پوششی، گفتاری و رفتاری است که باید بانوان این سه نوع حجاب را رعایت کنند چرا که این موارد جزء آموزه های دینی است.

خطیب جمعه رودبار جنوب مناسبت ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ را مشابه ۹ دی ماه ۱۳۸۸ دانست و اظهار کرد: در این روز نیز با زمان شناسی، دشمن شناسی و حضور چشمگیر مردم توطئه های دشمنان خنثی شد که البته تعداد زیادی کشته شدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حذف عکس سردار دلها از فضای مجازی فرمودند؛ این اقدام نشانه ترس دشمنان از اسم آن شهید بزرگوار است.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: توقیف کشتی اماراتی حامیان آمریکا و سعودی توسط نیروهای یمن، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات نیروهای مقاومت یمن شد.

امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: بارش باران و جاری شدن سیلاب متاسفانه خسارت زیادی به زیرساخت های شهری، منازل مسکونی، مزارع و دام شد.

وی ضمن تشکر از تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، تاکید کرد: بازدید وزراء و معاون اول رئیس جمهوری از مناطق سیل زده رودبار جنوب و بخش جازموریان، نتیجه مطلوبی داشت.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که برای جبران خسارت ناشی از سیلاب باید تدابیر لازم اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: باید با پرداخت تسهیلات بلاعوض به مردم کمک شود و پل آموزش پرورش نیز بازسازی شود و برای اسکان سیل زدگان در این سرما اقدامی اساسی و سریع انجام شود.

کد خبر 1135202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha