امیر مومنان امام علی (ع) و فاطمه (س) نور ایمان هستند

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و امیر مومنان امام علی (ع) همکف همدیگر بوده اند، گفت: امیر مومنان امام علی (ع) و فاطمه (س) نور ایمان و عدل الهی هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: انبیاء الهی (ع) و ائمه اطهار (ع) با نور الهی می توانستند پایان دنیا و آخرت را ببینند. انسان های والا به اندازه ظرفیت وجودشان نور داشتتد در واقع گذشته و  آینده را در شعاع این نور می دیدند. از این نمونه‌ها در دین اسلام کم نیست.

 

 

استاد اخلاق در خصوص حبیب بن مظاهر و میثم تمار، اظهار داشت: آنها هیچ کدام پیامبر نبودند اما خانه‌هایشان مسجد بود یعنی مکان‌هایی مانند مغازه، خانه، کوچه و غیره برای آنها حکم مسجد داشته است. در همه حال از حرکت تا سکونت همیشه عبد و بنده پروردگار عالم بودند؛ چراکه کل دنیا مسجد عاشقان خداوند متعال است.

 

 

 

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: اولیا الهی با اینکه از  پروردگار عالم نمره عالی گرفته اند؛ اما  باز هم از خدا می ترسند. خداوند متعال برای پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) نور قرار داده است. آنها در بین مردم زندگی می‌کنند. نور اهل بیت (ع) هستند و خدا آنها را در دل شیعیان قرار داده است.

 

 

 

 استاد اخلاق افزود: انسان حتی اگر در بالاترین نقطه با خداوند متعال باشد از دوزخ می‌ترسد. البته زندگی بدون نور سبب می شود که به خداوند عالم، قرآن‌کریم، انبیاء الهی تهمت بزنند و در داوری ابلیس گرفتار شوند.

 

 

وی در خصوص اینکه چگونه می توان نور را به دست آورد، ادامه داد: فرد باید در حد ظرفیت خودش به انجام واجبات و ترک محرمات باطنی و ظاهری بپردازد. باید درون را از کینه، نفرت، گناه کبیره و غیره پاک کرد، افرادی مانند حبیب بن مظاهر و میثم نور را به دست آورده بودند.

 

 

 

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به روایتی از امام زمان (عج) بیان کرد: کتاب اکبر شامل کتاب قرآن‌کریم و کتاب اهل بیت (ع) است. حضرت زهرا (س) حجت بر تمامی اهل بیت (ع) هستند. در واقع حضرت فاطمه (س) سرمشق و الگوی حضرت حجت (عج) تا آخر عمر پر برکتش است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر خدا حضرت زهرا (س) را خلق نمی کرد برای امیر مومنان امام علی (ع) همکفی وجود نداشت. همچنین اگر او را خلق نمی کرد برای حضرت زهرا (س) همکفی وجود نداشت. در واقع امیر مومنان امام علی (ع) و فاطمه (س) ایمان و عدل الهی هستند.

کد خبر 1135209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha