ناکارآمد نشان دادن الگوی حکومت اسلامی و مهار منطقه ای ایران از راهبردهای آمریکا برای تغییر نظام  است

امام جمعه پاتاوه راهبردها و اقدامات آمریکا برای تغییر هویت انقلاب و نظام اسلامی را یادآور شد و گفت: ناکارآمد نشان دادن الگوی حکومت اسلامی و مهار منطقه ای نظام اسلامی از راهبردها و اقدامات آمریکا برای تغییر نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز جمعه (17 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه از تقوا مایه آبادانی دل انسان، محکم ترین و مطمئن ترین وسیله ارتباط بین بنده و خدا یاد کرد و گفت: یکی از آسیب های زندگی زناشویی توقعات بیجا از همدیگر است، توقع از هر انسانی باید به عنایت به قدرت مندی او و امکانات موجود باشد که غیر آن خلاف عقل و شرع است.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه خواسته های غیر معقول و غیر شرعی زوجین از همدیگر باعث ایجاد تنش، اختلاف و آسیب و گاهی منجر به جدایی و طلاق می شود، افزود: زندگی زن و شوهر و زوجین باید الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) باشد، چون آن حضرت از خدا شرم داشت که چیزی در توان همسرش نبود درخواست و تحمیل نماید.

 

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز به موضوعات مختلفی از جمله عدالت طلبی اشاره و اظهار کرد: عدالت طلبی همانند امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت عقلی و شرعی است و این دو از مهم ترین عوامل قیام امام حسین (ع) بود.

 

وی به پیامدهای فقدان عدالت طلبی اشاره و افزود: بی تفاوتی مردم و نخبگان جامعه که باعث قبح بی عدالتی تدریجآ از میان می رود و عادی می شود، ظالمان و مفسدین اقتصادی آسوده خاطر می شوند و فرصت ظلم و بی عدالتی برای آنان گسترش می یابد.

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی حساسیت خود را در اجرای عدالت از دست خواهند داد و در نهایت باعث غفلت مسئولان می شود، یادآور شد: این نوع بی تفاوتی ها باعث عقب ماندگی این بخش (پاتاوه) از امکانات لازم، نبود کارخانه جهت اشتغال جوانان انقلابی و عدم نظارت مسئولان مربوطه کشاورزی، رها کردن بازار باعث تفاوت و افزایش قیمت اجناس و کالا در این بخش به نسبت دیگر شهرها شده است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی راهبردها و اقدامات آمریکا برای تغییر هویت انقلاب و نظام اسلامی را یادآور شد و گفت: هدف نخست آمریکا در طول این 40 سال براندازی و محو نظام جمهوری اسلامی با جنگ سخت، نرم و جنگ اقتصادی بوده است.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: مهار جمهوری اسلامی، منزوی ساختن و درون گرا کردن ایران به عنوان یک کشور عادی، خنثی و تابع سیاست های کلان استکبار، همچنین تمرکز بر برنامه های اقدامات داخلی جمهوری اسلامی و ناکارآمد نشان دادن الگوی حکومت اسلامی و مهار منطقه ای نظام اسلامی از راهبردها و اقدامات آمریکا برای تغییر نظام اسلامی است، اما به حول و قوه الهی، مدیریت و درایت عالی رهبر معظم انقلاب تمامی توطئه های آمریکا را خنثی و با شکست همه جانبه مواجه نمودیم.

 

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها با گرامی داشت سالروز قیام خونین مردم قم در 19 دی ماه 1356 به سخنان امامین انقلاب اشاره و اظهار کرد: ملتی که با هوشمندی و پیوستگی همه طبقات از روحانی تا دانشگاهی بپا خاسته و تب و تاب اسلام و عدالت پروری دارد، پیروز است.

کد خبر 1135273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha