۱۱۷ نفر در روز شهادت حضرت زهرا (س) در قزوین خون اهدا کردند

مدرسی گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۱۱۷ نفر در استان قزوین خون اهدا کردند.

«مریم مدرسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در 9 ماهه سال جاری 37 هزار و 831 نفر در استان قزوین برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه داشتند که از این تعداد 29 هزار و  717 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: در تعداد  مراجعات رشد هشت و 89 صدم درصدی و در تعداد اهداکنند گان خون هم رشد 12  و 2 دهم درصدی را در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

 

وی عنوان کرد: از مجموعه کسانی که موفق به اهدای خون شدند، 17 هزار و 391 نفر اهداکننده مستمر بوده اند و مشارکت بانوان را هم نسبت به سال گذشته در اهدای خون افزایش داشته به طوری که یک هزار و 990 نفر اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می دادند.

 

مدرسی با اشاره به حضور مردم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای اهدای خون اظهار کرد: در روز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) حضور و مشارکت پرشور مردم نوعدوست و مومن استان قزوین را در امر خداپسندانه اهدای خون داشتیم به طوری که در این روز 117 نفر اهدا خون داشتند که از این تعداد 110 نفر آقا و هفت نفر خانم بودند.

 

وی با اشاره به پویش اهدای خون به نیت حاج قاسم خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی مردی بود که قطره قطره خون خود را برای سربلندی ایران اسلامی فدا کرد و به نیت این سردار شهید پویش اهدای خون به نیت حاج قاسم اجرایی شده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: تاکنون نزدیک به یک هزار نفر در این پویش شرکت کرده و اهدای خون داشتند که البته این پویش تا پایان دی ماه ادامه دارد و مردم نوعدوست ما می توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

کد خبر 1135462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha