۵۳ بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس احداث شد

امیر شرفی با بیان اینکه ۵۳ بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس احداث شد گفت: یک میلیون مجروح در طول هفته دفاع مقدس توسط بهداری رزمی مداوا و ترخیص شدند و ۱۰۰ هزار نیروی امدادگر پزشکی نیز به رزمندگان خدمات ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امیر سرتیپ کیومرث شرفی» امروز (شنبه 18 دی) در مراسم افتتاحیه بیمارستان صحرایی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی که در منطقه چنانه شوش و مطنقه عمیاتی فتح‌المبین برگزار شد، با ارائه گزارشی از بهداری رزم در دوران مقدس اظهار کرد: نیروهای بهداری رزم در دوران دفاع مقدس چه در عملیات‌های آفندی و چه عملیات‌های رزم پدافندی، این اطمینان را به رزمندگان می‌دادند که ما از شما پشتیبانی می‌کنیم.

 

معاون اجرای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: یک میلیون مجروح در طول هفته دفاع مقدس توسط بهداری رزمی پذیرش، مداوا و ترخیص شدند و 100 هزار نیروی امدادگر پزشکی در طول این دوران در جبهه‌ها توانستند رزمندگان را پیشتیبانی کنند.

 

وی با بیان اینکه 53 بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی ارتش در طول دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی احداث شد اضافه کرد: نیروی زمینی در عملیات فتح‌المبین 15 اورژانس در خط مقدم احداث  کرد و در هر اورژانس بین 20 تا 25 تخت بستری در آن ایجاد شد و در عملیات والفجر چهار، 13 اتاق عمل با چهار بیمارستان احداث شد که با وجود امکانات آن دوران رقم بسیار بالایی است.

 

امیر شرفی با اشاره به اینکه خدماتی که بهداری رزم دوشادوش رزمندگان انجام داد برگ زرینی در تاریخ بهداشت و درمان ارتش و نیروی زمینی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس است تصریح کرد: بیمارستان شهید مخبری در سال 62 احداث و خدمات خود را از اول اسفند 62 به رزمندگان ارائه داد.

 

وی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع با 2 اتاق عمل و 12 سوله یک بیمارستان زیرزمینی بتنی است که 100 هزار مجروح جنگی از این بیمارستان ترخیص شدند و 90 هزار بیمار را از بومیان منطقه و رزمندگان پذیرش کرده و همچنین هشت هزار و 118 شهید از این بیمارستان پر کشیدند که یکی از این شهدا شهید مرتضی آوینی است.

 

معاون اجرای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ابراز کرد: خاک این بیمارستان قدم‌گاه شهداست و وجب به وجب آن مزین به خون پاک شهیدان است؛ البته همه منطقه خوزستان قدمگاه شهدا است و بر ما واجب است به قصد زیارت به این منطقه بیاییم.

 

وی یاد آور شد: این بیمارستان به همت قرارگاه جنوب غرب و نیروی زمینی ارتش، سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مجدد با تجهیزات آن زمان احیا شد تا همیشه به یاد فداکاری‌های شهدای نیروهای بهداشت و درمان و بهداری رزم در دوران مقدس باشیم و محلی برای کاروان‌های راهیان نور به عنوان یکی از یادمان‌های عملیات‌های دفاع مقدس باشد.

 

«امیر دریادار دوم مصطفی مداح» نیز با بیان اینکه در روزهای ابتدایی جنگ در حوزه بهداشت و درمان به طور سیتماتیک و معین و مشخص بهداری رزم و سازمان‌یافته‌ای توسط نیروی زمینی ارتش راه‌اندازی شد عنوان کرد: بیمارستان صحرایی شهید مخبری حدود 100 هزار نفر مراجعه‌کننده داشته و هشت هزار شهید را بدرقه کرده است.

 

معاون فرمانده آجا و رئیس بهداشت و درمان ارتش با اشاره به اینکه این بیمارستان نقش تعیین‌کننده‌ بهداشت و درمان و خدمات درمانی را نشان می‌دهد و اثرگذاری آن را مشخص می‌کند ادامه داد: همان روحیه و نگاه دوران دفاع مقدس باعث شده که در 2 سال اخیر موضوع کرونا به درستی و خوبی با ارائه خدمات مطلوب مدیریت شود و در این میان نیروهای مسلح و ارتش تمام قد تمام امکانات خود را به میان آورند.

 

کد خبر 1135622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha