هیچ قدرتی نمی‌تواند نقش ایران را در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای نادیده بگیرد

حیاتی پیروی از ولایت فقیه، حضور مردم در صحنه و جانفشانی شهدا را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز ایران به جایی رسیده هیچ قدرتی نمی‌تواند نقش ما را در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای نادیده بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی‌الله حیاتی» امروز (شنبه 18 دی) در مراسم افتتاحیه بیمارستان صحرایی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی که در منطقه چنانه شوش و مطنقه عمیاتی فتح‌المبین برگزار شد اظهار کرد: از بدو پیدایش انقلاب اسلامی که غنچه نورسیده‌ای بود و تا امروز که به درخت تنومندی تبدیل شده و ریشه‌های آن گستره جغرافیایی ایران اسلامی را درنوردیده و به اقصی نقاط گیتی رسیده، همواره در معرض تهدیدات زیر و درشت دشمنان قسم خورده انقلاب بوده‌ایم.

 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: در لحظه شکل‌گیری انقلاب که توان و تکنولوژی و تجهیزات و انسجامی نداشتیم، توانستیم در مقابل قدرت‌های استکباری ایستادگی و مقاومت کنیم و در هشت سال دفاع مقدس نیز با جانفشانی یک وجب از خاک کشور را واگذار نکردیم.

 

وی با بیان اینکه این مقاومت و ایستادگی با محاسبات مادی، علمی و آکادمیک هرگز همخوانی ندارد اضافه کرد: ما در شرایطی مورد هجوم دشمنان واقع شدیم که در داخل کشور در معرض تهدیدات مختلفی بودیم و انسجام درونی وجود نداشت اما دشمن را در همین نقطه زمین‌گیر کردیم.

 

حیاتی سه مؤلفه را رمز مانایی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مهمترین و محوری‌ترین مؤلفه‌ای که باعث شده بعد از گذشت چهار دهه همچنان انقلاب بر تارک گیتی می‌درخشد، نقش محوری ولایت فقیه به عنوان عمود بر خیمه انقلاب است و این انقلاب در سایه هدایت‌های امامین انقلاب از بدو شکل‌گیری تاکنون توانسته در مقابل همه توطئه‌های ریز و درشت دشمن ایستادگی و جانفشانی کند و کشور را به اوج تکامل برساند.

 

وی ابراز کرد: دومین مؤلفه مردم هستند و مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب در تمام صحنه‌های انقلاب سرنوشت‌ساز حضور داشتند و همیشه در بزنگاه‌های خطر جلوتر از مسئولان و متولیان امر به جانفشانی برای انقلاب پرداختند و با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها در مقابل دشمن ایستادگی، جانفشانی و مقاومت کردند و به شهادت رسیدند تا انقلاب‌ و سرزمین‌شان محفوظ بماند.

 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه سومین مؤلفه، جانفشانی شهدای گرانقدری بود که با نثار خود پاک خود درخت تنومند انقلاب را ابیاری و بارور کردند ادامه داد: مورخان باید بنویسند و آیندگان باید بدانند که رمز اعتلای انقلاب اسلامی خون‌هایی بود ریخته شده است.

 

وی با بیان اینکه امروز بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب، در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم و در عرصه‌های بین‌المللی و در همه علوم و فنون حرف برای گفتن داریم تاکید کرد: امروز در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای قدرتی سرنوشت‌ساز هستیم و هیچ قدرتی نمی‌تواند نقش ما را در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای نادیده بگیرد.

 

کد خبر 1135635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha