لزوم احیا و لایروبی رودخانه بهمنشیر از سوی وزارت نیرو/ مرگ بهمنشیر باعث نابودی کامل آبادان می شود

محفوظی با بیان اینکه مرگ بهمنشیر باعث نابودی کامل آبادان می شود گفت:تحت هیچ شرایطی این اجازه را نمی دهیم که سیاست ها و اقدامات اشتباه وزارت نیرو بهمنشیر را بکشد و باعث نابودی آبادان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید مجتبی محفوظی» ظهر امروز (شنبه ۱۸ دی) در نشست بررسی و رفع مشکلات رودخانه بهمنشیر که در محل سالن اجتماعات آبفا منطقه آبادان برگزار شد اظهار کرد: امروز نماینده وزارت نیرو با توجه به طرح سوال نمایندگان آبادان که دغدغه مردم‌ این شهر را به وزیر نیرو ارائه دادند، با هیاتی به این منطقه سفر داشتند تا مشکلات حوزه رودخانه بهمنشیر مورد بررسی و مطالعه میدانی قرار گیرد..

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ایجاد مشکلات زیست محیطی، رودخانه بهمنشیر به یک کانال متعفن تبدیل خواهد شد و بوی آن مردم آبادان را فراری خواهد داد افزود: احداث سد پوزه اشتباه است چرا که ساخت این سد دارای ایرادات فراوانی بوده و باید از بین برود، اما با سد چوئبده کاملا موافقم.

 

وی بر ضرورت لایروبی رودخانه بهمنشیر تاکید کرد و ادامه داد: اگر این رودخانه لایروبی نشود از بین خواهد رفت و مرگ بهمنشیر یعنی مرگ آبادان؛ تحت هیچ شرایطی این اجازه را نمی دهیم که سیاست ها و اقدامات اشتباه وزارت نیرو بهمنشیر را نابود کند، امری که باعث نابودی آبادان خواهد شد.

 

محفوظی تاکید کرد: قرار نیست به دلیل اشتباهات وزارت نیزو اینجا را به نابودی بکشانند و بعد بگویند هزینه دارد، در جاهای دیگر برای کوچکترین موضوع میلیاردها هزینه صورت می گیرد، یعنی فقط برای آبادانی ها بودجه نیست؟ آن هم برای سیاست های اجرایی که دولت ها به اشتباه سر مردم در آوردند، لذا در گذشته بهمنشیر نیاز به لایروبی نداشت، اما سیاست ها و اقدامات این وزارتخانه این رودخانه ملی و فرازیبا را در مسیر نابودی قرار داد و امروز ما خواهان تصحیح این رویکرد غلط و دمیدن روح تازه در کالبد نیمه جان این رودخانه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه مرگ بهمنشیر، نابودی کامل آبادان را رقم خواهد زد عنوان کرد: عدم لایروبی بهمنشیر توسط وزارت نیرو باعث نابودی این رودخانه می شود و مرگ آن باعث نابودی کشاورزی، صنعت، پالایشگاه و... خواهد شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم احیای رودخانه بهمنشیر ابراز کرد: اکنون مسیری که طی می شود باعث مرگ بهمنشیر خواهد شد، برداشتن سد پوزه، تکمیل سد چوئبده و لایروبی بهمنشیر ضرورت ملی، انسانی و زیست محیطی دارند.

 

وی با اشاره به مصوبات این نشست عنوان کرد: تعیین تکلیف سد چوئبده و آغاز فعالیت برای تکمیل فرآیند احداث این سد، بازنگری در مطالعه سد مارد، تشکیل یک کارگروه پس از بازدید میدانی، تکمیل طرح آبیاری و زهکشی شرق و غرب بهمنشیر، تسریع در لایروبی بهمنشیر از ایستگاه هفت به سمت شمال و جنوب در دو جهت، عودت دستگاه لایروب مطلق به آبادان از اهواز به این شهرستان، تامین اعتبار اصلاح شبکه آبیاری و حل مشکلات اسناد زمین های روستایی از مهمترین مصوبات این جلسه است.

 

محفوظی با بیان اینکه این مشکلات می بایست طی مدت زمان مشخص از سوی وزارت نیرو پیگیری و حل شوند‌ خاطر نشان کرد: امیدواریم این مصوبات به همت همه دست اندر کاران امر در وزارت نیرو وارد فاز اجرایی شوند.

 

کد خبر 1135654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha