کانون های مساجد پیشران فعالیت های فرهنگی محله‌ها هستند/ضرورت تقویت فعالیت رسانه ای

محمدی کیا با اشاره به فعالیت ۵۴ کانون فرهنگی و هنری در تیران و کرون گفت: این مراکز پیشران فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در محله های شهری و روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی‌کیا« در نشست با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و سرشبکه فهما کانون های مساجد شهرستان تیران و کرون به فعالیت موسسات فرهنگی و هنری و کانون های مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: 54 کانون فرهنگی و هنری در تیران و کرون فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ و هنر مردمی هستند که تقویت این مراکز لازم است.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون افزود: این مراکز پیشران فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در محله های شهری و روستایی هستند که با طرح های خلاق و بومی در هر منطقه ماموریت خود را در توسعه و اعتلای جامعه به ثمر می رسانند.

وی کانون های مساجد را خط مقدم فعالیت های فرهنگی و هنری برشمرد و گفت: این دسته از فعالیت ها نباید در یک منطقه خاص انجام شود بلکه به صورت فراگیر کلیه نقاط شهرستان را پوشش و فرهنگ ناب در جامعه گسترش یابد.

محمدی کیا با اشاره به رویکرد دولت برای مردمی سازی بخش های مختلف کشور مثل حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: شخصیت توانمندی در راس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قرار گرفته که قادر به تحقق این امر و ارتقا جایگاه فرهنگی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این راستا نیز حوزه فرهنگ و هنر شهرستان همسو با دولت پیش خواهد رفت و باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت نخبگان و موسسات طرح های خلاق را جمع آوری و با حمایت و پشتیبانی از آن ها و رفع موانع پیش رو سبب فعال سازی نقش بیشتر مردم در این عرصه باشد.

 

*ضرورت تقویت فعالیت رسانه ای

سرپرست فرمانداری تیران و کرون به فعالیت رسانه ای و انسجام در این حوزه اشاره کرد و اذعان داشت: تیران و کرون از این ظرفیت بی بهره مانده و فعالیت رسانه ای و اطلاع رسانی به صورت قوی و منسجم صورت نگرفته که آسیب هایی را برای شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال تقویت اطلاع رسانی در این خطه هستیم‏، تصریح کرد: آگاهی بخشی و فعالیت رسانه سبب آشنایی مردم کشور از این منطقه و همچنین بیان دغدغه ها خواهد شد و از طرفی هم مردم از حق و حقوق خود و شرایطی که برای کار و زندگی می توانند استفاده کنند، آگاه شده و بهره خواهند برد.

محمدی کیا از تشکیل شورای اطلاع رسانی برای تحقق این امر و رفع موانع حوزه رسانه ای خبرداد و گفت: ارتباط با نخبگان و جوانان از طریق همین ارتباطات فراهم خواهد شد.

در این نشست مدیران موسسات فرهنگی و هنری، انجمن های هنری و سرشبکه فهما گزارشی از وضعیت حوزه و فرهنگ و هنر و دغدغه ها بیان کردند.

کد خبر 1135689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha