کارآموزی وکالت، فرصتی برای تقویت تجارت و توانمندی وکلای جوان است

سبزواری با بیان اینکه کارآموزی وکالت، فرصتی برای تقویت تجارت و توانمندی وکلای جوان است، گفت: در قالب دوره های آموزشی وسمینارها وکلای جوان برای ورود به عرصه دفاع از عدالت آموزش می بینند.

« مهرداد سبزواری» در مراسم تحلیف کارآموزان ۹۹ مرکز وکلاء قوه قضائیه استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: دوره کار اموزی وکلا ۱۸ماه است و دراین مدت کارآموزان  تحت نظر وکلای سرپرست که از وکلای دادگستری با تجربه و پایه یک دادگستری هستند فعالیت می کنند.

 

مسئول امور مالی مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان افزود: کارآموزان در مدت کارآموزی خود به شعبات مختلف حقوقی و کیفری مراجعه و از پرونده ها با موضوعات مختلف گزارش تهیه می کنند.

 

وی ادامه داد: کارآموزان همچنین در مدت کارآموزی خود به همت مرکز وکلای قوه قضائیه در دوره های مختلف آموزشی بصورت انلاین و حضوری شرکت می کنند و آموزش های لازم را از محضراساتید دانشگاه فرا می گیرند.

 

سبزواری با بیان اینکه سمینارهای حقوقی با موضوعات مختلف برای کارآموزان برگزار می شود، بیان کرد:در این مدت کاراموزان مکلف به حضور در کلاسهای آموزشی مخلتف حقوقی هستند تا برای انجام رسالت خطیر وکالت آمادگی لازم را کسب کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کارآموزان تمامی پرونده های را که بعنوان وکیل حضور پیدا می نمایند و قرار داد وکالت دارند باید با هماهنگی وکلای سرپرست خود و با استفاده از راهنمایی انان فعالیت کنند.

 

سبزواری تصریح کرد: کارآموزان باید میزان دقیق حق الوکاله دریافتی خود را در قرار دادهای وکالت ذکر نمایند و مطابق تعرفه تمبر وکالت را باطل نمایند و همچنین سهم ۵ درصد مرکز را نیز پرداخت نمایند تا مرتکب تخلف مالیاتی نگردند که متعاقب آن پرونده انتظامی برای آنان در مرکز تشکیل نگردد.

 

وی افزود: همچنین کارآموزان باید اخلاق و رفتار حرفه ای وکالت را رعایت نمایند و در جلسات محاکماتی دادگاه احترام و شان دادگاه و قضات و کارکنان دادگستری را رعایت کنند و همچنین احترام وکلای طرف مقابل و اصحاب دعوا را داشته باشن و مراعات حال انان را بکنند.

 

مسئول امور مالی مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان ابراز امیدواری کرد: وکلای جوان در حرفه خود موفق باشند و در راستای برقرار عدل و عدالت بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای استان لرستان با قرائت سوگند نامه به پایان رسید تا بدین ترتیب کارآموزان وکالت با انجام تشریفات لازم و قرائت سوگندنامه وارد جرگه وکالت شوند.

کد خبر 1135839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha