باید کتاب را به سبد خانوار جامعه اضافه کنیم

حسینی گفت: وظیفه ما به عنوان مسئولین دستگاه اجرایی این است که ابتدا کتاب را به سبد خانوار جامعه اضافه کنیم و به تبع آن جامعه را نیز ترغیب و تشویق به حضور در عرصه های فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخانه ای نمائیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدمومن حسینی» امروز یکشنبه (۱۹ دی) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شورای اسلامی استان خراسان رضوی که با هدف افزایش تعاملات فرهنگی صورت گرفت؛ بیان کرد: متاسفانه امروز در سبد خانوار جامعه قبل از کتاب، تلفن همراه به عنوان یکی از اصلی ترین اقلام قرار می گیرد.

 

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: وظیفه ما به عنوان مسئولین دستگاه اجرایی این است که ابتدا کتاب را به سبد خانوار جامعه اضافه کنیم و به تبع آن جامعه را نیز ترغیب و تشویق به حضور در عرصه های فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخانه ای نمائیم.

 

وی با اشاره به کتابچه «نذر در گردش» گفت: یکی از فعالیتهای مفید و موثر شورای اسلامی استان در این مسیر، توزیع این کتابچه ها با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جلسات حضوری این شوراها با مردم است. 

 

حسینی با بیان اینکه ابتدا باید مدیران به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پی ببرند ، اظهار داشت: بطور قطع ترویج و افزایش استفاده از کتاب گامی موثر در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش امنیت شهری است.

کد خبر 1135997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha