چاپ مجدد فصل نامه فرهنگ گیلان با عنوان یکصدمین سالگرد شهادت میرزا

ثقتی از چاپ مجدد فصل نامه فرهنگ گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اعتباری که اداره کل ارشاد گیلان اختصاص داده قرار است نخستین شماره این فصل نامه با عنوان یکصدمین سال سالگرد شهادت میرزا منتشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (یکشنبه، 19 دی) در در دیدار با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان اظهار داشت: جریان جبهه فرهنگی یاوری امین، صدیق، مطمئن، راهبر و الگو دهنده برای حوزه فرهنگی و هنری دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه بخشی از گفتمان دولت بر روی مبحث عدالت تاکید دارد عنوان داشت: جبهه فرهنگی به دلیل فلسفه وجودی‌اش، نوع رویکردها و راهکارها می‌تواند ما را برای اجرای عدالت کمک و همراهی کند و امیدوارم بتوانیم از این بستر به نفع مردم و جریان انقلاب استفاده کنیم.

 

ثقتی عبور از محدود کردن جبهه فرهنگی به یک طیف و عقبه خاص را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: در حمایت از جریان انقلاب بدون لکنت صحبت خواهم کرد. از طرفی مدیران فرهنگی معمولا به دلیل آنکه حوزه فرهنگی تحت مدیریت‌شان در شاخه‌های هنری بسیار متنوع است نوع مسئولیت و اقداماتشان هم گسترده می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه جریان جبهه فرهنگی انقلاب متعلق به همه است و باید چتر خود را برای جذب هر چه بیشتر افراد گسترده کند ابراز داشت: جریان انقلاب و مردم به نهاد ارشاد اسلامی تعلق خاطر، مطالبه و تاکید ویژه‌ای دارند و همین امر باعث می‌شود رسالت و مسئولیت ما در این نهاد سنگین‌تر شود به همین دلیل به حمایت جبهه فرهنگی نیاز مبرم داریم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ضمن تاکید بر رویکرد تحول انقلابی در ساختار فرهنگی استان ابراز داشت: تنظیم سند جامع فرهنگی استان گیلان اولین بند این رویکرد و حتی دستور وزیر ارشاد به ماست که بایستی با استفاده از نخبگان، جریان‌های همسو با جریان انقلاب و جبهه فرهنگی نسبت به تدوین آن اقدام کنیم.

 

ثقتی ادامه داد: اگر چنین هدفی با تمام ابزارهای قانونی و با احصاء همه نکته نظرات و دیدگاه‌ها محقق شود بعد از آن هر کار فرهنگی که می‌خواهد در استان گیلان شکل بگیرد، موظف است بر اساس آن سند و اطلس حرکت کرده و بر مفاد آن پایبند باشد.

 

وی تمرکز زدایی در حوزه رویدادها و بودجه‌های فرهنگی را هدف دیگری که در دستور کار اداره کل ارشاد اسلامی گیلان قرار دارد ذکر کرد و گفت: خطر فقر فرهنگی در روستاها بسیار جدی است؛ در آنجا با انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی مواجه‌ایم و این تمرکززدایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند به ایجاد یک بارقه امید و بهبود شرایط در روستاها کمک کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان وجود 970 کانون فرهنگی هنری مساجد، 270 کانون تبلیغاتی، مؤسسات، روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات در استان را نشان دهنده ظرفیت‌های بالای آن ذکر کرد و افزود: روی بحث مسجد هم سعی داریم فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را پیش ببریم و بازدیدهایی هم از برخی مساجد به عمل آوردیم

 

ثقتی با بیان اینکه نمی‌توان شعار تحول ساختار فرهنگی را سر داد اما زیرمجموعه‌ها را تغییر نداد خاطرنشان کرد: از آنجا که بسیاری به دنبال چاپ مقالات خود در فصل نامه فرهنگ گیلان هستند، ارشاد اسلامی گیلان برای چاپ و نشر مجدد این فصل نامه بودجه و اعتباری اختصاص داده و قرار است نخستین شماره آن با عنوان یکصدمین سال سالگرد شهادت میرزا منتشر شود.

 

 

کد خبر 1136017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha