ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز  در بانه

رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‎دستی بانه، از ساماندهی خانه‌مسافرهای غیر مجاز با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران و مسافران در این شهرستان خبر داد.

به‌‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سعدالله رحیمی‌‌خواه  رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‎دستی بانه در جلسه‌ای که با حضور فرماندار بانه در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خانه مسافرها امروزه به‌عنوان كوچكترین واحد اقامتی رسمی شناخته می‌شوند كه باید ساماندهی آنها قانون‌مند انجام شود.

 

 

رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‎دستی بانه اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان عمومی تحت‌عنوان ساماندهی و نظارت قانون‌مند برفعالیت خانه‌مسافرهای شهرستان بانه، مجوز فعالیت برای شركت منتخب اجرای طرح یاد شده صادر شد.

 

 

وی افزود: همچنین به تعدادی محدود متقاضی خانه‌ مسافر با استاندارد و ظرفیت گردشگری و همچنین تاییدیه صلاحیت کامل فردی مورد تایید ادارات مربوطه که قبلا درخواست مجوز فعالیت داده بودند، پروانه فعالیت صادر می‌شود تا اسکان گردشگران به صورت کاملا قانون‌مند در این مکان‌ها انجام شود.

 

 

رحیمی‌‌خواه بیان داشت: متقاضیان می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، برای ارائه درخواست مجوز فعالیت خانه مسافردر شهرستان به این اداره مراجعه نمایند.

 

 

رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‎دستی بانه عنوان کرد: چنانچه شخص متقاضی صلاحیت و استانداردهای لازم در اجرای این طرح را نداشته باشد به عنوان تاسیسات غیر مجاز گردشگری به مراجع قضایی معرفی می شود.

 

 

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۸ هتل و ۷ مهمان‌پذیر و یک هتل آپارتمان با ظرفیت اقامت بیش از یک‌هزار و 200 تخت در این شهرستان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می دهند.

کد خبر 1136044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha