همایش دانشگاه اخلاق مدار بین المللی می شود

دکتر گل محمدی لازمه تحقق دانشگاه اخلاق مدار را تشکیل دبیرخانه دایمی دانشگاه اخلاق مدار دانست و گفت: آنچه در این همایش بیان شده باید به صورت آیین نامه درآید.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر جعفر گل محمدی امروز دوشنبه 20 دی در اختتامیه چهارمین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار که در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار چهار هدف را دنبال می کنیم؛ اول طراحی الگوی دانشگاه اخلاق مدار اینکه معلوم شود چنین دانشگاهی چه شاخص ها و مولفه هایی دارد. دومین هدف ارایه راهکارها است. هدف بعدی شناسایی موانع و چالش ها در این زمینه است. تبیین وظایف و مسئولیت ها چهارمین هدفی است که دنبال می شود.

 

دبیر چهارمین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار اظهار داشت: لازم می دانم از اعضای کمیته علمی این همایش که از دانشگاه های مختلف هستند و بدون چشمداشت بر اساس احساس وظیفه در جلسات حضور پیدا کردند و ساعت ها به بحث و گفت و گو پرداختند، تشکر کنم.

 

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: کارهایی که برای چهارمین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار انجام شد در سه حوزه بود. برگزاری جلسات متعدد برای محورهای همایش در این زمینه ساعت ها بحث و گفت و گو شد. دومین کاری که صورت گرفت، برگزاری پیش نشست ها بود. از 28 مهر امسال تا 17 آذر 22 سخنرانی علمی و تخصصی در قالب هشت پیش نشست داشتیم که به صورت وبینار برگزار شد. در این وبینارها 150 تا 350 شرکت کننده داشتیم. برخی از روساها و معاونان دانشگاه در این جلسات شرکت می کردند. استقبال به گونه ای بود که تقاضا شد این جلسات استمرار یابد.

 

گل محمدی با اشاره به داوری مقالات رسیده به همایش دانشگاه اخلاق مدار بیان کرد: سومین کاری که در این همایش انجام دادیم، داوری مقالات رسیده بود. 40 مقاله شایسته داوری شدند. 10 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد و قرار شد بعد از پایان این جلسه دو مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی شود. این نشست و برخاست ها نباید نتیجه این همایش شود. برای تحقق دانشگاه اخلاق مدار چند کار لازم است، اول اینکه دبیرخانه دایمی تشکیل شود، دوم اینکه هر آنچه بیان شده باید به صورت آیین نامه اجرا و عملیاتی شود که در آینده ثمرات و اثرات اش را در دانشگاه ببینیم. امیدوارم که سال آینده همایش دانشگاه اخلاق مدار بین المللی برگزار شود و ما در این زمینه تلاش خود را می کنیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب سرباز مکتب نوشته سید رضا نقوی با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، دکتر سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، حجت الاسلام دکتر محمد مهدی کرمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، دکتر هادی بهرامی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و جمعی از اساتید رونمایی شد.

کد خبر 1136172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha