حضور محصولات دانش بنیان فارس در نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایران در امارات متحده عربی

راهدار گفت: به همت اتاق بازرگانی فارس، زمینه و شرایط حضور محصولات دانش بنیان و فناور فارس در نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان و فناور کشور ایران در امارات متحده عربی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (دوشنبه 20 دی) در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه فارس گفت: به همت اتاق بازرگانی فارس، زمینه و شرایط حضور محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور فارس در نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان و فناور کشور ایران در امارات متحده عربی فراهم شده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس افزود: در مرکز نمایش دائمی محصولات دانش بنیان در شهر دبی، فضای اداری به صورت اشتراکی، ملاقات‌ های تجاری دوجانبه و چندجانبه، بازاریابی و فروش، مطالعه و تحقیقات بازار، مشاوره‌ های حقوقی، حضور در باشگاه رهبران کسب‌ و کار ایران و امکان بهره ‌مندی از مزایای مرکز تجاری برای شرکت های دانش بنیان ایران و استان فارس ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی با همکاری باشگاه مجازی رهبران کسب و کار ایران، اقدام به معرفی محصولات و خدمات یک هزار برند ایرانی در کشورهای عربی کرده است که بستری هوشمند برای تبادل اطلاعات دست ‌اندرکاران تولید، صادرات و واردات کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، نخستین مرکز تجارت هیبریدی ایران است که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد شده‌ و ظرفیت‌ های تازه ‌ای برای فعالان اقتصادی ایران ایجاد کرده است.

راهدار ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس از حضور شرکت ‌های دانش بنیان در نمایشگاه ‌های دائمی ‌خارجی و نمایشگاه‌ های معتبر بین‌ المللی به صورت حضور مستقل و برپایی پاویون حمایت می کند.

وی اعلام کرد: علاقمندان و شرکت های دانش بنیان و فناور استان فارس برای کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این نمایشگاه می توانند به دبیرخانه کمیسیون «فاوای» اتاق بازرگانی فارس به شماره 0713322 داخلی 4 و آدرس الکترونیکی commission@fccima.ir در ارتباط باشند.

راهدار افزود: 203 شرکت دانش بنیان در فارس فعالیت دارند که به صورت رسمی ثبت شده اند و حوزه های سخت افزارهای برق و الکترونیک و لیزر و فوتونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای بیشترین حوزه های فعال دانش بنیان در استان را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: صادرات محصولات دانش بنیان با فناوری بالا برای اقتصاد ملی کشورهای درحال توسعه اهمیت فراوانی دارد و نتایج فعالیت های این صنایع به دیگر بخش های اقتصادی منتقل می شود و به افزایش بهره وری و گسترش کسب و کار منجر خواهد شد و صادرات به ویژه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نمایانگر توانمندی یک کشور است.

کد خبر 1136217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha