ضرورت توسعه سواد محیط زیستی برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست

به گفته مرادی، توجه به توسعه سواد محیط زیستی از دیگر راهبردهای سازمان حفاظت محیط زیست برای پای کار آوردن مردم برای حفاظت از محیط زیست در دولت جدید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم توجه به حوزه محیط زیست از مهمترین و اساسی ترین راهبرد های ریاست جمهور و دولت مردمی است.

 

نورالله مرادی گفت: در نخستین روزهای آغاز دولت شاهد حضور فعالان محیط زیست و تشکل های مردمی و ایجاد فضای گفتگو با رییس جممور بودیم که در این حلسه بر حوزه محیط زیست تاکید و نقاط مهمی برای ادامه مسیر این سازمان از سوی ریاست جمهوری ترسیم شد.

 

وی به جمله رییس جمهور مبنی بر اینکه توسعه فرع بر محیط زیست است اشاره کرد و با بیان اینکه این سخن بیانگر اهمت دولت به محیط زیست است، گفت: توجه ویژه به حوزه های مردمی و تلاش برای حضور مردم در حفاظت از محیط زیست مورد تاکید خواهد بود.

 

مرادی با اشاره به اینکه با 3500 محیط بان نمی توان محیط زیست را حفظ کرد، خاطرنشان کرد:  از اینرو حضور مردم مهم است و تلاش می شود همه مردم نسبت به محیط زیست حساس شوند.

 

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد:  توجه به توسعه سواد محیط زیستی از دیگر راهبردهای ما است که مردم را پای کار آوریم همچنین سازمان های مردم نهاد در دوره جدید نقش ویژه ای را ایفا خواهند کرد.

 

وی خطاب به مدیریت جدید سازمان محیط زیست زنجان خواستار افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در حوزه های عمومی و تخصصی شد و افزود: اقلیم ما به گونه ای است که نشان می دهد  از گذشته های دور مردم دوستدار محیط زیست بودند از این جهت ما نیازمند احیای سنت های فرهنگی که در دوره ای مورد بی توجهی قرار گرفته، هستیم.

 

مرادی با بیان اینکه یکی از رسالت های سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد امید در زندگی مردم است، یادآور شد: این سازمان می تواند با ایجاد محیط زیست سالم، نشاط و امید را به جامعه تزریق کند.

 

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مدیران این حوزه باید با بهره گیری از ظرفیت نخبگان در این حوزه ورود کنند، افزود: در حوزه محیط زیست دانش خوبی نهفته است که بایستی گسترش پیدا کند.

 

مرادی افزود: محیط زیست یک نهاد رسانه پایه است و بدون همراهی رسانه ها امکان حفظ محیط زیست وجود ندارد و انتظار می رود رسانه ها به کمک محیط زیست بیایند.

 

وی با بیان اینکه نوسازی حکمرانی محیط زیست از سوی مرکز در حال انجام است، گفت: بحث معیشت کارکنان این سازمان در دستور کار است و با تمهیداتی که در این حوزه اندیشه خواهد شد معیشت کارکنان مورد توجه خواهد بود.

 

مرادی یادآور شد: انتظار از مدیریت جدید شایسته گزینی است تا تحولی در حوزه محیط زیست استان ایجاد کند. همچنین یکی از محورهای اساسی حرمت همکاران و توجه به توانمندی های علمی کارکنان است.

 

کد خبر 1136228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha