تبیین شاخص های داوری به عنوان سند راهبردی مهرواره "هوای نو"/مداحی ۲ نفر از برگزیدگان در حضور رهبری

مرتجی گفت: با توجه به حضور بخشی از هیئت داوران در دیدار با مقام معظم رهبری، سعی داریم دو نفر از مداحان برگزیده مهرواره هوای نو دراین دیدار به ستایشگری بپردازند.

 به گزارش خبرنگار قرآن در معارف خبرگزاری شبستان؛ وحید  مرتجی، دبیر اولین مهرواره هوای نو ضمن حضور در نشست مشترک هیئت داوران این مهواره  با اشاره به مهمترین هدف از برگزاری این نشست گفت:  اصلی مهر باره با انتخاب درست و ظالمانه هیئت داوران به نتیجه خواهد رسید و در جلسه امروز معیارها و شاخص‌های این انتخاب مشخص می‌شود امیدواریم این شاخص ها به عنوان مجموعه اسناد مهر واره برای بهره‌برداری در سال‌های آینده مورد استفاده و منتشر شد.

 

وی افزود: با توجه به حضور بخشی از هیئت داوران در رشته ستایشگری و مداحی در دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، سعی داریم دو نفر از مداحان برگزیده مهرواره هوای نو دراین دیدار به ستایشگری بپردازند.

 

مرتجی با اشاره به اهداف اولین مهربانه هوای نو عنوان کرد: اولین هدف مهرواره این است که افق نگاه هیئت ها بلند شود و عموم مردم و سلیقه های مختلف را در بر گیرد. این هدف شاید در اولین دوره محقق نشود اما با توجه به آنکه هیئات مذهبی پیشران اهداف گام دوم انقلاب اسلامی ایران هستند باید اعضای هیئت و نهادهای هیئتی جایگاه خود را در این این مجال مشخص کنند.

 

دومین هدف مهربانه هوای نو این است که به عموم مردم ایران پیام بدهند که هیئت متعلق به همه آحاد جامعه و امن‌ترین فضا برای کارهای مختلف  اعم از تربیت فرزندان است چرا که با هیئت میتوان زندگی کرد.بر همین اساس سم اختتامیه در هفته اول اسفند ماه سال جاری برخلاف مراسم‌های اختتامیه معمول با حضور قاطبه هنرمندان مسئولان برگزار می‌شود.

 

 دبیر اولین مهرواره هوای نو عنوان کرد: این مهرواره نگاه سراسر محبت به تمام اتفاقات هیئات  دارد و به دنبال درجه بندی و تفکیک هیئت‌های مذهبی نیست اما به دنبال کوچکترین اتفاق خوب در گمنام ترین هیئت های مذهبی و معرفی آن به مردم است.

 

وی خاطرنشان کرد: این آغاز راه است و در سال آینده شاهد رشته های بیشتر و متعددی خواهیم بود چرا که امسال از بین ۲۹۰۰۰ رشته و هیئت تنها ظرفیت انتخاب ۸۶ نفر و هیئت را به عنوان نفرات برگزیده داریم.  بر همین اساس ممکن است از سال آینده سه پویش ملی در مقاطع مختلف سال تعریف شود تا  شاهد انتخاب نفرات بیشتر به عنوان افراد برگزیده باشیم.

 

گفتنی  است همزمان با برگزاری آیین اختتامیه اولین مهرواره هوای نو در هفته اول اسفند ماه،  نمایشگاهی از آثار برگزیدگان این جشنواره برگزار و به مدت سه شب از شبکه ها های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

 

کد خبر 1136346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha