رتبه فومن در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قابل قبول نیست

​فکور گفت: رتبه شهرستان فومن از نظر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «موسی فکور» امروز(سه‌شنبه، 21دی) در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان فومن اظهار کرد: انتظار می رود حساسیت موضوع پرداخت تسهیلات باید پیشتر توسط روسای بانک ها به فرمانداری اطلاع داده می شد.

 

سرپرست فرمانداری فومن افزود: نباید در شرایط فعلی کشور از نظر بودجه ای عقب ماند و اجازه داد بودجه به مرکز برگردد زیرا بسیاری از آسیب های اجتماعی در نتیجه مسائل اقتصادی و اشتغال رخ می دهد و ضرورت دارد متولیان از تمان ظرفیت ها جهت افزایش اشتغال تلاش کنند و موانع را برطرف کنند.

 

وی با انتقاد از این که رتبه شهرستان فومن از نظر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قابل قبول نیست گفت: وقت زیادی باقی نمانده و متولیان باید به قید فوریت نسبت به بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اقدام کنند.

 

فکور با بیان اینکه تحقق تعهدات اشتغال شهرستان در سال گذشته ۱۱۰ درصد بود تصریح کرد: این میزان در سال جاری با ۶۳۰ مورد اشتغال، به ۶۹ درصد رسیده و فرآیند آن ادامه دارد، اما باید افزایش یاید.


فرماندار فومن همچنین با تشریح میزان تسهیلات پرداخت شده در بخش تبصره ۱۶ در سال جاری در شهرستان، درصد تحقق پرداخت تسهیلات بانک های عامل شهرستان را بدین صورت اعلام کرد: بانک های مسکن، تجارت، سپه، مهر و رفاه ۱۰۰ درصد، کشاورزی ۸۳ درصد، پست بانک ۷۹ درصد، صادرات ۵۴ درصد، توسعه تعاون ۵۰ درصد، ملی ۳۰ درصد و بانک ملت ۲۹ درصد.


وی با بیان اینکه حمایت از اقشار کم برخوردار در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد تاکید کرد: با تسریع در برگزاری جلسات در شهرستان به صورت هفتگی، موانع پیش روی پرداخت تسهیلات رفع تا هرچه سریع تر زمینه حمایت از افراد فراهم شود.


فکور خاطرنشان کرد: دو جلسه هفتگی به منظور پیگیری و رفع موانع تسهیلات اشتغالزایی برگزار خواهد شد و در صورت عدم تحقق نتیجه مورد انتظار، جلسه سوم با حضور سرپرستان استانی بانک ها برگزار می شود.

کد خبر 1136540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha