بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس باید نماد نگرش‌های فراملی باشد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که رنگ سازمانی و قومی به خود نگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: به همه کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خداقوت عرض می‌کنم؛ عزیزانی که در بخش‌های مختلف با رویکردی جهادی و فعالیتی در شأن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مشغول انجام مسئولیت‌های سنگین هستند و کشور را از عطر شهدا و تاریخ پرعظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آکنده می‌کنند.


وی ادامه داد: ان شاء الله با ابتکار و تلاش‌های جهادی هرچه بیشتر و به برکت دعای حضرت، ولی عصر (عج) روز به روز موفق‌تر از گذشته در این عرصه عمل کنید و گام‌های اساسی بردارید.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت تبیین وقایع دفاع مقدس گفت: به هر میزانی که در این حوزه بکوشیم، باز هم نخواهیم توانست اهمیت و جایگاه دفاع مقدس را در تاریخ کشور، منطقه و سراسر جهان به طور کامل بیان کنیم.


سرلشکر باقری بیان کرد: ملت‌ها براساس اتفاقات بزرگ تاریخی‌شان رشد می‌کنند و ساخته می‌شوند و افق‌های جدیدی برایشان ایجاد می‌شود و بالعکس، چنانچه نتوانند از تاریخ خود بهره لازم را ببرند، آینده‌ای تاریک برای خود رقم زده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: ملت ایران پس از سال‌ها، دهه‌ها و قرن‌ها حقارت توانستند با لطف خدا و رهبری حضرت امام (ره)، انقلاب اسلامی را شکل دهند و بعد از آن با توطئه‌های متعدد و جنگ تحمیلی هشت ساله مواجه شدند که در آن دوران، ملت بزرگ ایران توانستند با دست خالی در برابر دشمن بایستند و چنین افتخار بزرگی را رقم بزنند.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اهمیت تثبیت و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس گفت: با گذر زمان و شکل‌گیری نسل‌های بعدی می‌تواند بستر فراموشی، غبارگرفتگی و زنگار زدگی نسبت به اتفاق بزرگ دفاع مقدس ایجاد شود و از طرفی توطئه‌ها و دروغ‌پراکنی دشمنان نیز می‌تواند واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد.


سرلشکر باقری افزود: در حقیقت آنچه که می‌تواند از این خطر‌ها و تهدید‌ها جلوگیری کند، این است که بتوانیم واقعیت‌های دفاع مقدس را بدون تحریف، اغراق و دروغ با زبان‌های متعدد و متنوع هنری و با جذابیت‌های هنری برای نسل‌های آتی بیان کنیم که این موجب کنار رفتن زنگار‌ها و غبار‌ها و نقش برآب شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت فوق‌العاده سنگینی است، بیان کرد: درست پرداختن به این موضوع می‌تواند در تربیت نسل‌های آینده، مؤثر واقع شود.


رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روحیه، فرهنگ و تاریخ قابلیت ملت‌سازی دارند، گفت: اگر بنیان فرهنگی کشوری قوی نباشد، اقتصاد و فناوری به تنهایی عمقی در درون یک ملت ایجاد نمی‌کند و حتی منجر به فساد و تباهی ملت‌ها خواهد شد.


سردار باقری بیان کرد: ملت ما از تاریخ درخشان دفاع مقدس برخوردار است که اگر درست به آن پرداخته شود، می‌تواند در ساختن کشور بزرگ ایران نقش اساسی ایفا کند و از این جهت مسئولیتی که کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند، فوق‌العاده سنگین و با اهمیت است و باید این اقدام‌ها در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس از سوی این عزیزان روز به روز به جهت کمّی و کیفی توسعه بیشتری پیدا کند.


وی تأکید کرد: رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که رنگ سازمانی، قومی یا یک بخش خاص و استان خاصی به خود نگیرد؛ این بنیاد باید نماد نگرش‌های فراملی باشد تا بتواند از امکانات و توانمندی‌های کشور در راستای اجرای مأموریت‌های محوله بهره‌برداری کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امیدواریم امسال مراسم راهیان نور برگزار شود، گفت: دفاع مقدس اتفاق بی‌نظیر در تاریخ ملت ایران و تأثیرگذارِ اساسی در شکل‌گیری فرهنگ و روحیه ملی است.

 

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آغاز همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود که طی آن شرکت‌کنندگان عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال آینده را مورد بررسی قرار می‌دهند.


سرلشکر باقری ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده و نیز مشاهدات میدانی، کار‌های صورت گرفته در این بنیاد رو به رشد بوده و قابل توجه است و از نظر کمّی و کیفی هم فعالیت‌های متعدد و متنوعی دارند؛ به‌عنوان مثال، تشییع پیکر شهدا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اتفاق فوق‌العاده مهمی بود که با مدیریت بنیاد صورت گرفت.


سرلشکر باقری در پایان به موضوع راهیان نور اشاره و بیان کرد: امیدواریم اسفند امسال و فروردین سال آینده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی، فعالیت راهیان نور نیز با گسترش و عظمتش برگزار شود تا تشنگان جوان کشورمان را با مشاهده و حضور و لمس واقعیت‌ها در صحنه‌های دفاع مقدس سیراب کند و گامی برای پیشبرد روحیه و تقویت وحدت ملی باشد.

کد خبر 1136567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha