هنر در حل مشکلات و برقراری ارتباطات معنوی نقش مهمی دارد

طالبی با اشاره به نقش هنر در حل مشکلات و برقراری ارتباطات معنوی افزود: آلبوم «قول و قبول» علاوه بر جنبه هنری از نظر پیام، معنویت و مفهوم آثار اهمیت دارد چنانکه اشعار آن از آثار زیبا و ارزشمند بهترین شعرا انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالحمید طالبی» در مراسم رونمایی مجموعه موسیقی قوالی افغانستان که در خصوص مدح امام رضا(ع) ساخته شده، اظهار کرد: ارتباط کهن بین دو ملت ایران و افغانستان ناگسستنی است و این حس همدلی در برخی حوزه‌ها از جمله عرض ارادت به ائمه اطهار(ع) بیشتر جلوه‌گر بوده است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با تأکید بر ارادت شیعیان و اهل سنت به اهل بیت(ع) گفت: پیش از این ما قوالی را فقط در مدح رسول اکرم(ص) و میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) می‌شنیدیم، اما با ابتکار و خلاقیت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و جمعی از هنرمندان، قوالی رضوی نیز تولید شد.

 

وی با اشاره به نقش هنر در حل مشکلات و برقراری ارتباطات معنوی افزود: آلبوم «قول و قبول» علاوه بر جنبه هنری از نظر پیام، معنویت و مفهوم آثار اهمیت دارد چنانکه اشعار آن از آثار زیبا و ارزشمند بهترین شعرا انتخاب شده است.

 

طالبی ادامه داد: اگر افراد از اقصی نقاط دنیا توفیق تشرف به مشهد را نداشته باشند با شنیدن این نوا ارتباطشان با امام رضا(ع) و به‌واسطه آن ارتباطشان با خدا برقرار و تقویت می‌شود که این امر یکی از نتایج خلق یک اثر هنری با محتوای اسلامی است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی آلبوم «قول و قبول» را اثری منحصر به ‌فرد دانست و اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی همچون تولید این آلبوم، بتوانیم در پیشبرد مأموریت‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی و تأثیرگذاری آن در جهان اسلام، موفق باشیم.

 

وی تصریح کرد: ما از مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی انتظار تولید چنین آثاری را به منظور تبیین و ترویج تعالیم وحیانی، نبوی، رضوی، علوی و اهل بیتی و ارتقای اثربخشی و گسترش کمی محصولات فرهنگی و هنری داریم.

 

وی با تأکید بر نقش هنر در جهان سیاست و جهان ارتباطات نیز گفت: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی باید ارتقا یابد و به یک حوزه هنری رضوی، فراتر از مؤسسه‌ کنونی تبدیل شود چرا که ما نیاز داریم در رشته‌های مختلف هنری اثر خلق کنیم و امیدوارم در این سیر ارتقایی، شاهد تولید آثار برتر از این مؤسسه با خلاقیت‌ها و ابتکارات بیشتر باشیم.

کد خبر 1136620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha