آموزش باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد

خدادادی با بیان اینکه آموزش باید مبتنی بر نیاز جامعه و باشد و بتواند نگرش را تغییر دهد گفت: به بازآموزی و آشنایی با روش های نوین آموزشی در همه حوزه‌ها نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز (سه‌شنبه ۲۱ دی) در آیین آغازین دوره‌های تربیت مربی جستجو و نجات در محیط‌های آبی و حوادث حمل و نقل که در مجموعه سد و نیروگاه کرخه برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود که تحول و توسعه زیرساخت‌ها در همه ابعاد و بازنگری در شیوه‌ها و تجربیات جمعیت هلال احمر صورت گیرد و برنامه آموزشی در قالب دوره‌های بازآموزی برای ارائه آموزش‌های تخصصی و همگانی توسط افراد متخصص و صاحب نظر تهیه و تدوین شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه البته ارتباطات بین‌المللی نیز می‌تواند نقش موثرتری در این زمینه داشته باشد افزود: در شیوه‌های آموزشی نیاز به تغییر نگرش داریم و قطعا این امر با مطالعه و تحقیق و ارتباطات مستمر با مراکز علمی و آموزشی محقق می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه آموزش باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد اضافه کرد: در زمان سیل و زلزله ضرورت آموزش همگانی احساس می‌شود؛ وقتی منطقه‌ای زلزله‌خیز است باید آموزش‌های مبتنی بر نیاز در آن منطقه ارائه شود، البته باید ببینیم که چه تهدیدهای جدیدی وجود دارد و تخصص لازم را در آن زمینه کسب کنیم تا بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم. 

 

خدادادی ادامه داد: به عنوان مثال انفجار گاز و یا خشکسالی تهدید جدیدی است، اما آیا در این زمینه کاری انجام شده است؟ برای پدیده‌های نوظهور باید بخشی را در نظر بگیریم؛ اگر به روز نباشیم، قطعا با مسائل و تهدیدهایی روبه‌رو می‌شویم که آمادگی مقابله با آن را نخواهیم داشت. 

 

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور پس از بیماری‌های قلبی در رتبه دوم قرار گرفته ابراز کرد: روز گذشته و در ماه گذشته نیز شاهد مرگبارترین تصادفات بودیم. 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در ۱۰ ماه ابتدای سال، ۵۱۰ کشته در سوانح جاده‌ای استان خوزستان داشته ایم که ۴۰ تا ۵۰ درصد آن مربوط به موتورسواران بوده است. 

 

وی خاطر نشان کرد: فاجعه‌های مستمر را پشت سر گذاشته‌ایم که همه آنها ناشی از نبود آموزش و عدم توجه به قوانین است و مشکلات زیرساختی که بخش مهمی نیز به شرایط فردی بازمی‌گردد. 

 

خدادادی با بیان اینکه آموزش باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد یاد آور شد: آموزش باید بتواند نگرش را تغییر دهد، کسی که آموزش می‌بیند حداقل انرژی را با حداکثر بازدهی به کار خواهد گرفت؛ به بازآموزی و آشنایی با روش های نوین آموزشی در همه حوزه‌ها نیاز داریم تا زمینه کاهش مخاطرات و تاب آوری در جامعه را فراهم کنیم.

 

کد خبر 1136705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha