«مدنی» نماینده معاون اول رییس‌جمهور برای احیای واحدهای اقتصادی شد

سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با حفظ سمت به عنوان نماینده معاون اول رییس‌جمهور در راه‌اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحدهای اقتصادی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با حفظ سمت به عنوان نماینده معاون اول رییس‌جمهور در راه‌اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحدهای اقتصادی منصوب شد. در حکم معاون اول رییس‌جمهور به مدنی تصریح شده که این انتصاب در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی‌سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد سازوکاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیمات به‌هنگام و هوشمند با هدف احیاء، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه‌فعال با مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از اختیارات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های شوراهای عالی، ستادها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی صورت گرفته است.

در این حکم اهم وظایف مدنی به شرح ذیل عنوان شده است:

۱. ایجاد بستر مناسب اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فناوری، زیست‌محیطی جهت نقش آفرینی مردم، جوانان، حلقه‌های میانی و بخش خصوصی در شناسایی و احیای واحدهای اقتصادی، تولیدی، صنعتی و خدماتی با اولویت مناطق کمتر برخوردار.

۲.  ایجاد سازوکارهای هوشمند لازم جهت به‌هم‌رسانی، همسویی، تعامل و هم افزایی فیمابین وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای مالی، ستادها و شوراهای عالی برای پشتیبانی و مانع‌زدایی در احیاء و فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال.

۳. طراحی و پیاده‌سازی بستر نرم افزاری و مدیریتی لازم جهت مشارکت مردم، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان دانشگاهی و صنعتی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی.

۴.  طراحی بستر مناسب و چابک جهت بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان در تأمین مالی، بازاریابی، فناوری، مدیریتی و حقوقی به‌منظور ارتقاء بهره‌وری واحدهای اقتصادی.

۵. رصد، پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فوق الذکر و گزارش‌دهی دوره‌ای.

معاون اول رییس‌جمهور با موظف کردن تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در محدوده این حکم به همکاری و هماهنگی لازم با نماینده خود در امر اجرای نهضت احیای واحدهای اقتصادی در کشور، برای مدنی در انجام مسئولیت محوله در چارچوب اصول «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی آرزوی موفقیت کرد.

مدیرعاملی بنیادهای برکت و احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیریت شرکت گسترش انفورماتیک ایران، ریاست هیأت امنای دانشگاه جامع انفورماتیک ایران و گروه جهادی آل یاسین از جمله سوابق و مسئولیت‌های قبلی سید امیرحسین مدنی به‌شمار می‌رود.

کد خبر 1136727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha