تایید حکم اعدام دو جوان بحرینی در عربستان/ تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه

دادگاه تجدید نظر عربستان، حکم اعدام دو جوان بحرینی را تایید کرد و پس از اعلام خبر این حکم، مردم بحرین در محل زادگاه این دو جوان تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المیادین»، دادگاه تجدید نظر عربستان سعودی روز سه‌ شنبه (21 دی ماه)، حکم اعدام دو جوان بحرینی را تأیید کرد.

 

این دو جوان بحرینی به نام های «جعفر سلطان و صادق ثامر» از ساکنان منطقه دار کلیب بحرین هستند. سلطان و ثامر در سال ۲۰۱۵ میلادی به اتهام تلاش برای انفجار گذرگاه مرزی ملک فهد که عربستان را به بحرین وصل می‌ کند، بازداشت شده بودند.

 

این دو جوان پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر، کمتر از یک ماه فرصت دارند تا در دادگاه عالی عربستان نسبت به حکم صادره اعتراض کنند. این دادگاه، بالاترین دادگاه در عربستان است و قرارهای صادره از آن نیز تقریبا نهایی و قطعی است.

 

بنابراین گزارش، در صورت تأیید حکم از سوی دادگاه عالی سعودی، پادشاه عربستان هم باید حکم را برای اجرا تأیید کند.

 

این حکم در حالی برای دو جوان بحرینی صادر شده است که آنها اتهامات وارده به خود را رد کرده و تأکید دارند که این اتهامات، با انگیزه‌های سیاسی به آنان وارد شده است.

 

سازمان‌ های حقوق بشری بارها درباره شکنجه این دو فرد، گزارش هایی را منتشر کرده و گفته اند که نیروهای امنیتی سعودی آنان را شکنجه می ‌کنند تا به اجبار به کار نکرده خود اعتراف کنند.

 

سازمان های حقوق بشری به مناسبت عید ملی بحرین خواستار آزادی این دو جوان شده بودند.

 

در همین راستا، پس از تایید حکم دادگاه تجدید نظر سعودی، تظاهراتی در منطقه دار کلیب بحرین برگزار شد و حکم اعدام وی را ظالمانه خواندند.

 

جمعیت الوفاق بحرین در صفحه توییتر خود نوشت: اهالی منطقه دارکلیب مکان زادگاه «صادق ثامر» و «جعفر سلطان» دو جوان بحرینی در اعتراض به این حکم تظاهرات کردند.

کد خبر 1136843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha