حضور هنرمندان خراسان جنوبی در  بخش «تجسم هنر» جشنواره تجسمی فجر

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خراسان جنوبی از حضور هنرمندان برجسته استان در بخش تجسم هنر جشنواره تجسمی فجر خبر داد.

«بلقیس افضلیان» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویدادی برای همه هنرمندانی است که در سراسر کشور در رشته های دهگانه هنرهای تجسمی فعالیت می کنند؛ از این رو دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادوار گوناگون برگزاری بخش مهمی از جشنواره را در استان ها بر عهده داشت و یا برگزاری آن را به عهده هنرمندان و مدیران استان قرار داده است.

 

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خراسان جنوبی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره گفت: مدیر هنری با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی هنرمندان استان، نمایشگاهی را برنامه‌ریزی و آماده برگزاری می‌کند؛ در این نمایشگاه تعداد آثار آن به حضور هنرمندان هر استان و مدیر هنری وابسته است.

 

به گفته وی، هدف دبیرخانه بر این است که آثار هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری با تکیه بر رسانه‌های جدید هنری از قبیل؛ چیدمان، ویدیوآرت، هنر اجرا (پِرفورمنس) و ... و همچنین نقاشی تولید و عرضه شود.

 

افضلیان ادامه داد: هنرهای تجسمی، هنرهایی مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، سرامیک، صنایع دستی، ویدئو، فیلم سازی و معماری است؛ همچنین شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی نیز می‌شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: هنرمندان استان با شرکت در این رویداد فاخر هنری، باری دیگر در کشور بدرخشند.

 

 

 

 

کد خبر 1136871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha