پدافند غیرعامل در کردستان باید برجسته‌سازی و به گفتمان مدیریتی تبدیل شود

استاندار کردستان گفت: موضوع پدافند غیرعامل باید در استان برجسته‌سازی و تبدیل به یک گفتمان مدیریتی شود و از انزوای فعلی خارج شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه آنگونه که  شایسته استان است به موضوع پدافند غیرعامل توجه نشده است، اظهار کرد: پروژه‌هایی که اجرا می شود باید اقدامات پدافند غیرعامل و الزامات مربوط به این بخش در آن اجرایی شود اما اغلب دستگاه ها به این موضوع اهمیت نداده‌اند.

 

وی بیان کرد: استانداری کردستان این آمادگی را دارد که  در خصوص اجرای برنامه‌ها به مدیرکل پدافند غیرعامل استان کمک کرده و هر کمکی که در راستای تقویت این بخش از ما بخواهید، نیروها و بخش‌های مختلف مدیریتی را پای کار خواهیم آورد.

 

استاندار کردستان با تاکید براینکه موضوع پدافند غیرعامل باید در استان برجسته‌سازی و تبدیل به یک گفتمان مدیریتی شده و از انزوای فعلی خارج شود، افزود: طی یکی دو دهه اخیر موضوع پدافند غیرعامل در کشور خیلی جا افتاده است، اما هنوز جای کار دارد.

 

زارعی کوشا اقدامات بخش‌های مختلف به ویژه علوم پزشکی در مقابله با کرونا را خوب توصیف کرد و گفت: بسیج واکسیناسیون اقدام خوبی است و می‌تواند نتایج بسیار خوبی بدانبال داشته باشد و اگر با این روال استمرار یابد، از لحاظ واکسیناسیون با میانگین کشوری فاصله کم خواهد شد.

 

وی همچنین از مرز به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در حوزه رونق اقتصادی استان و کل کشور یاد کرد و یادآور شد: مرز از اهمیت زیادی برخوردار است و برای ساماندهی آن برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم که با سرعت هرچه تمام‌تر جلو خواهد رفت.

 

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی برای ساماندهی مرز از گذشته تدوین شده که دستورات لازم را برای بروزرسانی و اجرای کامل آن صادر شده و در حال حاضر معاون عمرانی استانداری نیز در مرز مستقر شده‌اند.

 

زارعی کوشا  با اعلام اینکه مرز باشماق مریوان در حوزه صادرات و واردات رتبه اول کشور دارد، عنوان کرد: اگر مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه ساماندهی شوند با توجه به اختیاراتی که از طریق رئیس جمهور به استانداران مناطق مرزی داده شده است به نظر می‌رسد اتفاقات بسیار خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی و ارتقای معیشت مردم در کردستان اتفاق بیفتد.

 

استاندار کردستان به اتفاق ناگوار واژگونی و انفجار تانکر حامل سوخت مازوت در حسین‌آباد  سنندج نیز اشاره کرد و گفت: آسیب‌های جانی و مادی زیادی به مردم این شهر وارد شد که پیگیر هستیم این نقاط حادثه‌خیز را حذف شود.

 

زارعی کوشا اضافه کرد:  ۱۷ سال پیش به واسطه واژگونی تانکر در مسیر جاده سنندج – دیواندره و محدوده سد قشلاق، مسیر تردد این خودروها به جاده فرعی دهگلان - حسین آباد منتقل شد، در حالیکه زیرساخت‌ها اصلا آماده نبود و اکنون می‌بینیم نبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر، خطرات زیادی را برای مردم فراهم کرده و این موضوع بزودی در سطح کشور در حوزه راهداری دنبال خواهد شد تا نسبت به ساماندهی و اصلاح مسیر ذکر شده، اقدام شود.

کد خبر 1136940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha