بازسازی و تعمیر منازل مسکونی سیل زده شهرهای جنوبی فارس از اواخر هفته

جودی گفت: از اواخر هفته جاری بازسازی، احداث و تعمیر منازل مسکونی خسارت دیده سیل اخیر در شهرهای جنوبی فارس به ویژه شهر بیرم آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید جودی»، امروز (چهارشنبه 22 دی) در بازدید از مناطق سیل زده در لارستان فارس گفت: از اواخر هفته جاری بازسازی، احداث و تعمیر منازل مسکونی خسارت دیده سیل اخیر در شهرهای جنوبی فارس به ویژه شهر بیرم آغاز خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: ستاد بازسازی واحدهای خسارت دیده شهر بیرم لارستان نیز راه اندازی شده و خسارت دیدگان  با مراجعه به این ستاد می توانند ثبت نام کرده و تشکیل پرونده دهند.

وی اضافه کرد: به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، مسئولان شهرستان لامرد یک ستاد بازسازی دیگر نیز از همین هفته در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

جودی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر تصویب اعتبارات و اختصاص از سوی دولت نمی ماند و از هفته جاری از محل اعتبارات داخلی خود کار آواربرداری و بازسازی واحدها را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

معاون بنیاد مسکن کشور اعلام کرد: ارزیابی واحد به واحد در استان های درگیر سیل به ویژه فارس به اتمام رسیده است و گزارش نهایی میزان خسارت به سیل زدگان و واحدهای مسکونی امروز به دولت ارائه می شود.

جودی ادامه داد: طبق اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی وام با سود چهار درصد پیش بینی شده و بیش از ۷۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای منازل تخریبی و تعمیری در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت و ضمانت برای دریافت وام ها به صورت زنجیره ای است.

وی اعلام کرد: هشت تُن سیمان رایگان برای هر واحد مسکونی سیل زده اختصاص خواهد یافت و تمهیدات و مجوزهای لازم برای تحویل این مصالح نیز انجام شده است.

کد خبر 1137027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha