سه موسسه قرآنی جدید در کردستان مجوز فعالیت گرفتند

مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سه موسسه قرآنی در سطح استان کردستان مجوز فعالیت دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در ارتباط مجازی با رسانه‌های استان گفت: هیأت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت سه موسسه قرآنی در سطح استان کردستان موافقت کرد.

 

وی افزود: موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت «راه بهشت روشنایی» به مدیرمسئولی فریده سعیدی در شهر بانه، «بوستان عرفان و احسان» به مدیرمسئولی محمد عرفان سلیمی و «اسوه حسنه رسول الله(ص)» به مدیر مسئولی ادریس محمودی در شهرستان سنندج از سوی هیأت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت گرفتند.

 

وی اضافه کرد: از مهمترین وظایف موسسات قرآنی علاوه بر قرائت قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن، آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه همچنین معارف و احکام اسلامی است، ضمناً نوع فعالیت این موسسات غیر انتفاعی و عام المنفعه است.

 

گلباغی ضمن اشاره به شرح وظایف موسسات قرآن در کردستان مصرح در اساسنامه موسسات، اظهار داشت: قبلا آموزش قرآن در سطح استان از سوی ماموستایان و روحانیون در محلات شهرها و روستاهای با روش های سنتی انجام می شد، در مکتبخانه های بصورت مداوم و در طول سال قرآن و احکام اسلامی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شد.

 

وی در خصوص شرح وظایف این موسسات اضافه نمود: موسسات قرآنی با انگیزهی توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و تحقق آموزههای قرآنی در رفتارهای فردی و اجتماعی و بر اساس اهداف فرهنگی موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوعهی کشوری و ضوابط حاکم بر تأسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی مصوبهی شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر طبق مشخصات و شرایط پیشبینی شده در اساسنامه های تعریف شده مؤسسهی فرهنگی قرآن و عترت تشکیل میشوند.

 

وی به اهداف تاسیس و راه‌اندازی این موسسات پرداخت و گفت: وظایف این موسسات قرآنی در سطح استان ادامه راه و روش‌های مکتبخانه‌های قرآنی قدیم که در مساجد مستقر بودند است، که باید با سبک و سیاق آموزشی جدید و با استفاده از امکانات فضای مجازی این امر را پیش ببرند.

 

مسئول امور قرآنی اذعان داشت: با موافقت اصولی راه‌اندازی و تاسیس این سه موسسه، تعداد موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت فعال سطح استان کردستان به 29 موسسه رسید.

کد خبر 1137032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha