حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی مسئولیتی اجتماعی است

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه، حفاظت و صیانت از مواریث‌ تاریخی را مسئولیتی اجتماعی عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مرادی مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای روستای قصلان برگزار شد، گفت: حفاظت و صیانت بیش از پیش از ابنیه، محوطه و بافت‌های تاریخی روستاهای این شهرستان، مسئولیتی اجتماعی و مردمی است.

 

 

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه اظهار داشت: یکی از راهکارهای صیانت از تاریخ وفرهنگ منطقه و مقابله با جرائم میراث‌فرهنگی، استفاده از  ظرفیت مردم در محافظت و معرفی آثار تاریخی است.

 

 

وی با بیان اینکه بافت تاریخی حمام قصلان یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های میراثی این شهرستان است، افزود: این اثر فاخر تاریخی با قدمت هزاره‌های قبل از میلاد احداث شده که اینک ضروری است از تمام ظرفیت‌های مردمی،شوراها و دهیاران برای حفاظت از این میراث فاخر استفاده شود.

 

 

مرادی بیان داشت: میراث فرهنگی متعلق به همه مردم است و باید همچون نیاکان و اجداد خود میراث درخشان پیشینیان را به نسل آینده منتقل کنیم.

 

 

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه یادآور شد: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی، گامی در راستای حفظ بافت تاریخی این کهن شهر باشد و هم افزایی دوست‌داران میراث تاریخی بتواند الگویی موثر از همکاری برای صیانت از میراث پیشنیان فراهم سازد.

کد خبر 1137134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha