طرح «به روستا برمی‌گردیم» را در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌کنیم

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال هم کارهای بسیار خوبی انجام شده، گفت: طرح «به روستا برمی‌گردیم» را در استان اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد ترکمانه» شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: بنیاد برکت با عنایت مقام معظم رهبری تشکیل شد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: از همان ابتدا رهبر معظم انقلاب فرمودند «هزار منطقه در کشور باید آباد شود» بنیاد برکت هم مبنای خود را بر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم گذاشت، چرا که امام هم فرموده بودند که «منابع باید برای محرومین باشد».

وی با بیان اینکه در این ۱۴ سال کارهایی بزرگی در زمینه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی شکل گرفت، افزود: هزار و ۸۰۰ مدرسه در کشور ساخته شد که برنامه ساخت دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در دستور کار است.

ترکمانه با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان کارهای بزرگی انجام شد، یادآور شد: تعداد زیادی راه، جاده و قنات ساخته شد، کار دیگری که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، اشتغال زایی است، زیرا نیاز اصلی کشور هم در کلام رهبری همین بوده و پنج سالی است که به صورت ویژه در حوزه اشتغال‌ زایی فعال هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: امروز ۱۷۱ هزار طرح اشتغال زایی اجرایی شده، برای مثال امروز به کارگاهی رفتیم که ۱۶ نفر ناشنوا در یاسوج کیف و چرم تولید می‌کردند که آثار اجتماعی بسیار بالایی داشته و علاوه بر اینکه خودشان از بیکاری نجات یافته‌اند، خانواده‌های آنها نیز مشکلات بسیاری را پشت سر می‌گذارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در اشتغال فقط دنبال وام دادن نیستیم، بلکه پیشرفت مناطق مدنظر است، خاطرنشان کرد: در بنیاد برکت در زمینه اشتغال به دنبال تسهیل گری و ارائه خدمات در کنار آن هستیم و اهلیت‌سنجی کرده، آموزش‌های لازم را می‌دهیم و تا سه سال چتر حمایتی خود را بالای سر آنها نگه می‌داریم؛ تا امروز ۹۵ درصد از طرح‌های اشتغال زایی پایدار بوده که بیشتر آنها مورد بررسی قرار گرفته که حاصل یک تلاش و مطالعه بوده است.

ترکمانه افزود: امروز روستائیان به حاشیه شهرها آمده‌اند و باید خدمات زیادی به آنها ارائه شود و علاوه بر آن شغلی نیز داشته باشند؛ آن‌ها اکثراً دچار آسیب‌های اجتماعی شده و برخی به زندان می‌روند که باید هزینه زندان آنها را هم بدهیم و اگر یک دهم پول‌ها را در روستاها هزینه می‌کردیم کمک بزرگی به کشور می‌شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گرفته و طرح «به روستا برمی‌گردیم» در بنیاد برکت در دستور کار است، گفت: تاکنون پنج هزار نفر از آن استفاده کرده و به روستاها برگشته‌اند و امیدواریم بتوانیم سال آینده تعداد بسیار زیادی از حاشیه‌نشینان را به روستاها برگردانیم.

وی با اشاره اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال هم کارهای بسیار خوبی انجام شده و در ۵۷ روستا یک نفر نیست که تقاضای شغل داشته باشد، گفت: طرح «به روستا برمی‌گردیم» را در استان اجرا می‌کنیم و معتقدیم که در شهر سی سخت می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که هیچ فردی نیاز به اشتغال نداشته باشد.

ترکمانه با بیان اینکه مجموعه بنیاد برکت چابک بوده و در مجموع با ۴۰ نفر نیروی پرسنلی و سازمانی و ۸۰۰ نفر تسهیل‌گر با رابطه ساختاری و سازمانی با بیناد دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب هم از این چابکی بنیاد برکت بسیار خوشحال هستند.

کد خبر 1137148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha