ترویج فرهنگ شهادت از مصادیق جهاد فرهنگی است

نقدی گفت: امروز ترویج فرهنگ شهادت و انقلابی‌گری، امربه‌معروف و از مصادیق جهاد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ،«رضا نقدی» در مراسم هفتمین روز شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در آیین هفتمین روز شهید گمنام در دانشگاه ضمن بیان اینکه گرامیداشت یادو خاطره شهدا و ایثارگران باید در زندگی ما استمرار داشته باشد گفت:امروز ترویج فرهنگ شهادت و انقلابی‌گری، امربه‌معروف و از مصادیق جهاد فرهنگی است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه شهدا از مقام و منزلت بالایی در نزد خداوند متعال برخوردار هستند، اضافه کرد: شهدا هست و نیست خود را در راه خداوند متعال فدا کردند ولی شهدای گمنام، نام خود را نیز در راه پرودگار متعال فدا کردند.

 

وی افزود: دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تاسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ثمره بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به سنت شده است.

 

نقدی با تاکید بر انتقال یاد و نام و وصیت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان جامعه اضافه کرد: حراست و حفاظت از خون شهدا وظیفه ذاتی و اصلی ماست و رسالت ما در زمان حاضر نسبت به شهدا بسیار سنگین و خطیر است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به رشادت های شهید دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر چه حاج قاسم در میان ما نیست اما مکتب حاج قاسم زنده است. راه حاج قاسم که همان خط سرخ انبیاء و اولیاء است ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم خاطر نشان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی را با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکان تدفین این شهید گرانقدر در طول سال برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 1137172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha