دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان تمدید شد

ابراهیمیان از تمدید ارسال آثار به دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان تا ۵ بهمن سال جاری خبرداد.

«حسین ابراهیمیان» امروز(پنج‌شنبه، ۲۳ دی ) با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، گفت: مهلت شرکت در این جشنواره که تا ۲۴ دی اعلام شده بود، با مهلت ۱۰ روزه تا سه شنبه(۵ بهمن) تمدید شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این جشنواره به‌منظور تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور برگزار می‌شود افزود: ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوم ایرانی از اهداف این جشنواره است.

 

وی بخش‌های این جشنواره شامل عروسک، هدایای فرهنگی، سازهای بومی، هدایای چوبی، سوزن دوزی، سفال، رشتی دوزی، زیورآلات، حصیربافی، نگارگری، تذهیب و سایر محصولات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آثار ارسالی به جشنواره در قالب نمایشگاهی همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به معرض دید عموم گذارده می‌شود.

 

ابراهیمیان معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی را مزیت‌های برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی برشمرد و اظهارکرد: تعداد آثار ارسالی هیچ محدودیتی نداشته و باید منطبق با مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد.

 

وی از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در ۱۴ بهمن خبرداد و تصریح کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان گیلانی می‌توانند چهت ثبت‌نام به سامانه برخط جشنواره فیروزه به‌نشانی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir (بخش استان گیلان) مراجعه کرده و یا آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه جشنواره واقع در رشت، مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص)، طبقه دوم، اتاق 203 ارسال کنند.

 

 

 

کد خبر 1137180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha