یک نگاه ملی باید به منطقه لامرد ایجاد شود

موسوی گفت: یک نگاه ملی باید به این منطقه شود چرا که ارزش ورود سرمایه گذار خارجی به این منطقه داشته باشد و ما نمایندگان فارس با خود عهد کردیم هر ظرفیتی در هر شهرستانی قرار دارد آن را فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی موسوی»، امروز (پنج شنبه 22 دی) در مراسم افتتاح کارخانه «آلومینیوم جنوب» به «لامرد» فارس، گفت: در دهه 80 تعداد 70 منطقه برای تعیین منطقه ویژه اقتصادی برای جلوگیری از خام فروشی مشخص کردند که در نهایت به 2 منطقه رسیدند، این منطقه هشت هزار و 500 هکتار است و صنایع سیمان، فولاد و آلومینیوم در آن دیده شده است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیروگاه «غدیر» 913 مگاواتی اتفاق بزرگی محسوب می شود که در منطقه اقتصادی ویژه لامرد شکل گرفته است و برق آن برای صنایع استفاده می شود و مازاد آن برای مصرف خانگی کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه، یک عسلویه در خشکی یا عسلویه معدنی است، تاکید کرد: آزادراه جدید کریدور لامرد و پارسیان خواهد بود.

موسوی اضافه کرد: یک نگاه ملی باید به این منطقه شود چرا که ارزش ورود سرمایه گذار خارجی به این منطقه داشته باشد و ما نمایندگان فارس با خود عهد کردیم هر ظرفیتی در هر شهرستانی قرار دارد آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه پایین دستی آلومینیوم باید ایجاد شود، اظهار کرد: تامین خوراک صنایع و سرمایه گذار باید در دستور کار قرار گیرد و برخی سرمایه گذاران هستند ولی خوراک ندارند و وزارت نفت با حمایت از سرمایه گذار برای آنان خوراک پتروپالایشگاه تامین کند و اگر چنین شود به طور حتم سرمایه گذار که نیاز حمایت های مالی دولت ندارد، عملیات اجرایی پتروپالایشگاه را تا یک ماه آینده احداث می کند تا مشکل اشتغال فارس و کشور تا حدی رفع شود.

 

کد خبر 1137271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha