اشتغال فرزندان و شهدا با برنامه دنبال می شود

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه درحوزه اشتغال ما برنامه ویژه ای برای فرزندان شهدا وجانباران بالای ۷۰ درصد داریم، گفت: در این راستا بالغ بر ۱۷ هزار نفر مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» امروز(23 دی) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، افزود: دولت رئیسی برای رفقع دغدغه های جامعه ایثارگری گام های خوبی برداشته است اما رفع کامل این دغدغه ها در استان های نیازمند کمک مسئولان منطقه ای و مردم است.

 

وی با بیان اینکه رفع دغدغه های اشتغال ومسکن نیازمند همت عمومی است، افزود: همراهی دستگاه ها در تکمیل طرح ها و مدیریت این طرح ها و مهم ترین راه رفع دغدغه های این حوزه است.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهورادامه داد: این سیاست می تواند موفق تر از سیاست موجود باشد که هر دستگاه یه پروژه را شروع و در برخی موارد به دلیل کافی نبودن بودجه سال ها نیمه تمام بماند.

 

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و با وجود نیروهای انقلابی امیدواریم هرچه زودتر شاهد سرعت بخشی در دو حوزه مسکن و اشتغال و رفع دغدغه مردم باشیم.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه اشتغال ما برنامه ویژه ای برای فرزندان شهدا  وجانباران بالای 70 درصد داریم، ادامه داد: : با توجه به ظرفیت سازی انجام شده انشاء الله  در کل کشور حدود 17 هزار نفر  را طی امسال و  سال آتی مشغول به کار می شوند.

 

وی افزود: در این راستا یک آزمون برگزار شده و آزمون دیگر هم برگزار می شود و زمینه اشتغال این تعداد نفر از جامعه ایثارگری فراهم می شود  نرخ بیکاری در این حوزه به شدت کاهش خواهد یافت.

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان هستند که به دلایلی چون مدرک و... امکان استخدام در دستگاه های دولتی را ندارند که باید با کمک بنگاه های اقتصادی توانمند شوند.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از برنامه های های دولت این است که طی بازه چهار ساله نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد.

 

قاضی زاده  هاشمی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان کمبود منابعی  بود که سعی شده ترمیم و قرارد های درمانی توسعه یابد.

 

وی اذعان داشت: پی گیری های لازم برای احداث مراکز توانبخشی در استان لرستان در دست اقدام است.

 

قاضی زاده هاشیمی با بیان اینکه خانواده های شهدا بویژه والدین شهدا فرهنگ شفاهی دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: لازم است با مشارکت رسانه ها و صدا و سیما خاطرات آنان ثبت و ضبط شود.

 

کد خبر 1137275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha