تحکیم بنیان خانواده، انقلاب اسلامی و فضای مجازی  اولویت سازمان در سال جاری

حجت الاسلام عباسی گفت: تحکیم بنیان خانواده، انقلاب اسلامی و فضای مجازی سه اولویت موضوعی سازمان تبلیغات در برنامه های ۱۴۰۰ است.

حجت الاسلام «مهدی حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1400 گفت: اولویت اول ما خانواده و تحکیم بنیان خانواده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این راستا کانون های تحکیم بنیان خانواده در مساجد تشکیل شده است، افزود: امید است بتوانیم در این راستا گام های مؤثرتری برداریم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده با محورهای مهارت همسرداری، مدیریت خانواده و تربیت فرزند از مهمترین برنامه های سال جاری است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موضوع مهم دیگری است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود، ادامه داد: در این راستا دوره های مختلفی از جمله دوره انقلاب اسلامی و بازتاب انقلاب ویژه فعالان این عرصه با حضور 1800 نفر از فعالان فرهنگی 12 شهرستان استان برگزار شده است.

 

این مقام مسئول تربیت مبلغ انقلاب اسلامی ویژه مبلغین خواهر و برادر با حضور اساتید برجسته کشوری را از دیگر برنامه ها دانست و اضافه کرد: پرداختن به فضای مجازی و همچنین تولید محتوا از دیگر برنامه های ما در سال جاری است.

 

طراحی سند تحول فرهنگی در سازمان

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سند تحول فرهنگی با رویکرد تعلیم و تربیت و توجه ویژه به زیست‌بوم استانی در این اداره کل طراحی شده است، افزود: داده‌های مختلف این سند جمع‌آوری شده که با طی مراحل تدوین نهایی، راهبردهای اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی را برای سه یا پنج سال مشخص می‌کند.

 

حجت الاسلام عباسی طرح مسئله‌شناسی را از دیگر اقدامات فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در سال جاری دانست و اضافه کرد: این مهم نیز از سوی بنیاد هدایت این سازمان انجام و دوره‌های آموزشی مختلفی ویژه روحانیون و طلاب برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: طرح های فرهنگی و مذهبی با همکاری و همدلی نخبگان و فرهیختگان در حال انجام است که طرح سند تحول فرهنگی با رویکرد الگوی محیطی در حال انجام است.

 

توانمند سازی سرمایه های انسانی از مهمترین اولویت ها

 

حجت الاسلام عباسی بحث توانمند سازی سرمایه های انسانی را از اولویت های دیگر این سازمان دانست و گفت: این مهم در سال 1400 انجام شده و اولین گروه مخاطب ما روحانیون و خواهران طلبه بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا توانمندسازی فعالان فرهنگی استان از روحانیون برادر و خواهر و اساتید دانشگاه با برگزاری دوره‌های مختلف در داخل و بیرون استان در دستور کار قرار گرفت.

 

این مقام مسئول برنامه های ترویجی را محور چهارم برنامه های سازمان تبلیغات دانست و خاطر نشان کرد: تربیت و اعزام راوی مکتب حاج قاسم از برنامه های ما بود که مبلغین به کرمان اعزام شده و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: ۴۰ نفر به صورت داوطلب از استان مرکزی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه روح‌الله استان برای ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان اعزام شدند که پس از بازگشت در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و این شهید والامقام در مساجد به معرفی و تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی و ولایتمداری پرداختند.

 

برگزاری لیگ حافظان قرآن کریم در استان

 

حجت الاسلام عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه به برگزاری لیگ حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: این برنامه ارزشمند با استقبال خوبی روبرو بود و آثار و برکات فراوانی را نیز داشته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه لیگ حافظان قرآنی اراک با حضور ۱۶۰ حافظ قرآن در ۱۵ گروه برگزار شد، بیان کرد: آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی نیز یکم بهمن ماه با تجلیل از مقامات برتر برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: سند تحول برنامه‌های قرآنی استان مرکزی با مصاحبه‌هایی از نخبگان قرآنی تدوین شده که می‌تواند گام بلندی در جهت ترویج فرهنگ قرآن و گرایش هر چه بیشتر افراد به معنویت باشد.

کد خبر 1137296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha