پایه فکری انسان ها از همان کودکی و نوجوانی نهادینه می شود

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه پایه فکری انسان ها از همان کودکی و نوجوانی نهادینه می شودگفت: استفاده از ظرفیت های کانون در انتقال آموزه های دینی به فرزندان ضروری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» در دیدار با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  کشورگفت:  افرادی که با مخاطبان کودک سر و کار دارند که محل سرمایه‌گذاری و در واقع جامعه‌هدف هر کشوری است بایست آگاه باشند که دنیا برای رساندن هرگونه آسیب اعم از جانی و فرهنگی از این مخاطبان ورود می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه پرورش فکری کودک و نوجوان مهم ترین مسئله در جامعه امروزی است، گفت: این مهم اگر به صورت فراگیر تحقق یابد آینده جامعه بشری تضمین می‌شود.

 

وی به نقش و جایگاه کانون پرورش فکری در کشف و پرورش توانمندی‌های کودکان اشاره و اظهارکرد: کودکی، بهترین دوران و سرشار از نشاط زندگی است و حضور مربیان با دانش و نقش‌آفرینی آنان، تاثیربه‌سزایی در رشد و بالندگی فرزندان دارد.

 

حجت الاسلام مطیعی پایه و اساس فعالیت‌های کانون پرورش فکری کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان  و ایجاد انس بین کودکان و نوجوانان با کتاب عنوان کردو گفت: اقبال عمومی افراد جامعه از فضای مجازی و گسترش کتاب‌های الکترونیکی نشان از ضرورت هدفمندتر شدن کتابخانه‌های دیجیتالی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان مطالعه کتاب  را یکی از مهم ترین ابزارها برای رشد فردی و اجتماعی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان  دانست تصریح کرد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌ عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب باید برنامه‌های متناسب با نیاز روز و واقعیت‌های جامعه در زمینه کتابخانه‌های دیجیتال ارائه دهد.

 

وی بر اهمیت گسترش مکان‌های فرهنگی مانند کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید و بیان کرد: فضاهای علمی و فرهنگی این مکان‌ها تاثیرات بسیار مطلوبی در کودکان و نوجوانان دارد که این تاثیرات درونی و نهادینه می‌شود.

کد خبر 1137326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha