فضای مجازی بستری برای تاخت و تاز/انتقاد تند امام جمعه از تیراندازی در عروسی و تشییع جنازه

امام جمعه یاسوج به موضوع تیراندازی‌ ها در مراسم تشییع جنازه ‌ها و عروسی ‌ها گریزی زد و گفت: تیراندازی در مراسم تشییع جنازه و عروسی معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (24 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در آیه 9 به بعد سوره منافقین می فرماید« ای کسانی که ایمان آورده اید دنیا شما را از یاد خدا غافل نکند» این مظاهر دنیایی فرزند، خانواده، مال و عیال نباید باعث شود که انسان از یاد خدا غافل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه پست و نفوذ اجتماعی خطر برای انسان دارد که انسان نباید به واسطه آنها از یاد و نام خدا غافل و دور شود، افزود: انسان باید در دنیا تلاش داشته باشد ولی اگر مادیات دنیوی را به دست آورد، نباید از خدا غافل شود.

 

وی یادآور شد: واجب کفایی و عینی است که انسان برای زندگی، رفاه و آسایش خود و خانواده تلاش کند و مثل کسی که در راه خدا و برای دین خدا با شمشیر مجاهدت می کند.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه دنیا باید پلکانی برای رسیدن به تقرب الهی باشد، در ادامه به بحث فرزندآوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز برخی به بحث فرزندآوری توجهی ندارند .

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر جمعیت مسلمانان و شیعیان کاهش پیدا کرد، به معنی کاهش قدرت شیعه و اسلام است.

 

وی ادامه داد: اگر در میدان های نبرد این فرزندان مجاهد اسلام نبودند، پیروزی ها نصیب جهان اسلام نمی شد و پیامبر (ص) نمی توانست در صحنه های جنگ پیروز شود.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: باید در عین اینکه باید بحث فرزندآوری را مدنظر داشته باشیم، ولی نباید این موضوع ما را از یاد خداوند غافل کند.

 

امام جمعه یاسوج گفت: باید در عین حال که به دنبال مال و ثروت هستیم نباید انسان را از ذکر و یاد خدا، مسجد رفتن و حضور در نماز جمعه و جماعات غافل کند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان باید قبل از مرگ از مال، آبرو و عمر خود در راه خیر و خداوند استفاده کند، گفت: محافل و مجالسی انسان را از یاد خدا غافل و مجالسی نیز انسان را به خدا نزدیک می کند، هر چیزی که انسان را از خداوند و ارزش های دینی انسان را دور می کند باید از آنها پرهیز کرد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج با تاکید بر رعایت تقوا، گفت: اگر تقوای الهی نباشد و دنیا را به بهترین وجه بسازیم، دوباره بلاهای بسیاری بر سر ما خواهد آمد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر چه صنعت و تولید ما پیشرفت داشته باشد و تقوا در آن رعایت نشده باشد، زندگی ما سخت خواهد شد، اگر انسان از یاد خدا غافل شد، زندگی و معیشت سختی بر او تحمیل خواهد شد.

 

وی در ادامه به فرار شاه در 26 دی ماه اشاره کرد و با بیان اینکه شاه به عظمت، دین، عزت، شرافت و استقلال ملت ظلم کرد، ادامه داد: این ملت شایسته این همه ظلم و عقب ماندگی نبود.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه حکومت‌های شاهنشاهی بی‌عرضه و بی کفایت بود که این ملت را دچار عقب ماندگی در عرصه های مختلف کرد، افزود: ملتی که این همه انسان برجسته، دانشمند، فقیه و منابع خدادادی دارد چرا این همه تحقیر و ذلیل شد.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در زمان پهلوی، استکبار و آمریکا برای این ملت تصمیم می‌گرفت و منابع ما را به غارت می‌بردند، گفت: با رفتن شاه خائن عزت به این ملت برگشت، شاه شمشیر خود را روی گلوی ملت خودش گذاشت، اما امام آمد، حق آمد و باطل رفت.

 

وی به وفات ام البنین (س) مادر حضرت قمر بنی هاشم (ع) و سالروز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: شهدای ما مادران خوبی داشتند و در دامن این مادران  شیر پاک خوردند و این مادران خوب فرزندان و شخصیت‌های بزرگی پرورش دادند.

 

آیت الله حسینی ضمن درود به مادران شهدایی که فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، اظهار کرد: این مادران بودند که مردانی تربیت کردند که در میدان جنگ، علم، اخلاق، سیاست و صنعت برای این سرزمین افتخارآفرین بودند.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه اگر مجاهدت‌ها و تلاش‌‍ ها نبود در طول تاریخ، این انقلاب پیروز نمی ‌شد، خاطرنشان کرد: خون‌ های بسیاری ریخته شد تا این انقلاب به اینجا برسد، البته ملت ما خون شهدا را فراموش نخواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در همه توطئه‌ ها حاضر هستند و از ارزش ‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا پاسداری خواهند کرد، اظهار کرد: مردم ما با قدرت مثل شهدا در میدان هستند، جوانان ما در میدان بوده و حاضر هستند که جان ‌شان را فدا کنند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه کسی که در راه شیطان و طاغوت می‌ میرد، مرگش ذلت آمیز است، گفت: ملت ما راه مبارزه با طاغوت را انتخاب کرده‌ اند و تا آخر هم خواهند رفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به موضوع تیراندازی‌ ها در مراسم تشییع جنازه ‌ها و عروسی ‌ها گریزی زد و گفت: تا کی باید این گونه باشد، چرا باید در عروسی‌ ها و تشییع جنازه‌ ها تیراندازی داشته باشیم و این همه قربانی بدهیم؟.

 

وی با بیان اینکه تیراندازی در مراسم تشییع جنازه و عروسی معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: چند روز قبل در مراسم عروسی، پدر عروس زمانی که در حال بدرقه دختر خود به خانه بخت بود با تیراندازی جان خود را از دست می دهد.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: باید از این کارها پند بگیریم و متنبه شویم و نباید با این رفتارهای ناشایست و خرافی عرسی ها را تبدیل به عزا کنیم.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به پایین بودن آستانه تحمل مردم، گفت: برخوردها با افراد خاطی صورت می گیرد ولی باید فهم و درک داشته باشیم که این کارها اشتباه بوده و برای یک اختلاف و مسئله ساده نباید به روی هم اسلحه و چماق بکشیم.

 

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بستری برای تاخت و تاز شده و کوچک ترین مسئله به سرعت در این فضا پخش می شود، ادامه داد: این فضا گاهی اوقات مروج رفتارهای خشونت آمیز بوده و باید مراقب باشیم و امیدواریم بتوانیم با این فرهنگ غلط و خرافی که خسارت های سنگینی را بر ما تحمیل کرده، مبارزه کنیم.

 

آیت الله حسینی گفت: باید عقلای قوم، ریش سفیدان، روحانیت و جوانان اهل فهم، عقل و فرهنگ باید با این پدیده شوم مقابله کنند.

کد خبر 1137495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha