جهاد تبیینی در عرصه عفاف و حجاب باید در دستور کار مردم و سازمان ها قرار گیرد

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: جهاد تبیینی در عرصه عفاف و حجاب باید در دستور کار مردم و سازمان ها و نهادهای مختلف قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید محمدتقی حسینی در جلسه هم اندیشی عفاف و حجاب که با حضور بانوان فعال این عرصه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، با بیان این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، ابراز داشت: گرچه ضرورت و فلسفه بحث حجاب و عفاف بر کسی پوشیده نیست، اما در عین حال ما در کنار فعالیت های میدانی در این زمینه، نیازمند اهتمام در راستای جهاد تبیینی هستیم و در این باره هم مردم و هم مسئولان و سازمان ها و نهادها باید فعال باشند.

 

وی افزود: علیرغم ضوابط و قوانین از آغاز انقلاب تاکنون در کنار آیات و روایات و مصوبات شورای عالی فرهنگی، وضعیت حجاب و عفاف در کشور مطلوب نیست هر چند که وضعیت شهر مقدس قم از بسیاری از شهرهای کشور نسبتاً بهتر است.


وی یادآور شد: در ماه های اخیر نشست‌های مختلفی برای هم اندیشی راجع به حجاب و عفاف در سطح استان به همت قرارگاه ثارالله(ع) و نیز قرارگاه ۱۹ دی و استانداری و مؤسسات دیگر برگزار شده تا با ارزیابی دقیق بتوان آسیب‌های اجتماعی نسبت به حجاب و عفاف را کاهش دهیم.


جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: در این باره طرح‌های مختلفی نیز نوشته شده از جمله در رابطه با حوزه‌های علمیه، آیت الله اعرافی دستوری به معاونت تبلیغ داده اند تا طرح شکوه حیا راجع به حجاب و عفاف نگاشته و آماده شود.


وی افزود: به لطف الهی طرح جامع عفاف و حجاب از سوی ستاد امر به معروف کشور ارائه شده و در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور و دستگاه قضائی خواستار اجرای طرح شده اند و پیش نویس آن نیز در حال نهایی شدن است که امیدواریم با اجرای این طرح جامع که به صورت پایلوت از استان قم شروع می شود، به اهداف مدنظر دست یابیم.


 

کد خبر 1137599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha