تاکید مقام معظم رهبری بر بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور

قانعی گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار با اعضای دولت سیزدهم به دولت جدید با به کار بردن تعبیر «بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور» به دولت جدید، تعیین تکلیف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (شنبه 25 دی) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: در حکم جدید انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد اقدامات موثر و گام سوم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده ایم و ایشان در چند ماه گذشته سلسله سخنانی در خصوص مواضع انقلابی و در حوزه فرهنگ بیان فرموده اند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اولین گام با به کار بردن تعبیر «بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور» رقم خورد که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار با اعضای دولت سیزدهم به دولت جدید، تعیین  تکلیف کردند و دومین گام ابتکار اوصاف چهارگانه و چهار ضلعی «آوردگاه، آسایشگاه، قرارگاه و دانشگاه» برای رسانه ملی بود که در حکم انتصاب رئیس جدید صدا و سیما بیان شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: سومین گام هم انتظارات و توقعات ایشان از مهمترین قرارگاه فرهنگی کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که در متن حکم جدید اعضای این شورا درج شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در ابتدای حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی فرموده اند که ورود به دومین چهلواره انقلاب اسلامی که با آغاز سده جدید هجری شمسی همزمان شده نگاهی نو، آسیب شناسانه و روزآمد ساز به مجموعه‌ ای از زیرساخت‌ های تمدنی را ضروری می سازد که در راس این مجموعه مقوله فرهنگ است.

قانعی تاکید کرد: فرهنگ جهت دهنده تمام اقدامات اساسی و زیربنایی جوامع بشری و شتاب دهنده یا کند کننده آن است و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید شاهد یک شورای انقلاب فرهنگی گام دومی و متناسب، متوازن و ترازمند با شرایط چهل ساله دوم انقلاب اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: فرهنگ در دولت سیزدهم به عنوان زیربنا و موتور پیشران اعتلای حکمرانی و تحول در عرصه‌ های گوناگون اقتصادی سیاسی و اجتماعی خواهد بود و مایه مباهات است که در شرایط کنونی اقتصادی و وضعیت نامناسب معیشتی دولت از مسئله فرهنگ غفلت نمی کند.

قانعی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته در استان فارس با زحمات فرهیختگان و نخبگان فرهنگی و علمی با محوریت نماینده ولی فقیه در فارس، مقدمات تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به سرانجام رسیده و امروز یک نقشه جامع برای چهار سال آینده استان در زمینه فرهنگی داریم.

کد خبر 1137739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha