۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونایی/ حدود ۵ میلیون دوز واکسن در استان تزریق شد

موسوی گفت: در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت از امروز ۲۲ شهرستان مازندران همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت از امروز شنبه ۲۵ دی تمامی ۲۲ شهرستان مازندران همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و این در حالی است که آمارهای فوتی کرونایی دیروز در کشور ۲۴ مورد اعلام شده که ۴ فوتی آن مربوط به مازندران است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: شهرستان‌های بهشهر، آمل، بابل، بابلسر، گلوگاه، نکا، میاندورود، ساری، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، نور، کلاردشت، عباس آباد، نوشهر، چالوس، تنکابن، سوادکوه، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

 

موسوی با اشاره به اینکه وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست، حتی برای افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: اعلام وضعیت آبی در صورتی که منجر به شروع دورهمی‌ها، مهمانی و مراسم در محیط سربسته شود، بازهم احتمال افزایش آمار مبتلایان و شروع یک خیز جدید وجود دارد.

 

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند و همین مدت تعداد ۵۰ نفر از افراد بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هم اکنون ۲۴۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۵۳ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی از تزریق چهار میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۴۷ دوز واکسن در استان خبر داد و گفت: دو میلیون و ۸۳۰ هزار دوز اول در استان تزریق شد و نسبت تزریق واکسن دوز اول به کل جمعیت ۹۷ درصد و دوز دوم ۸۹ درصد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دوز اول جمعیت بالای ۱۲ سال در استان ۹۷ درصد معادل دو میلیون و ۲۶۸ هزار دوز واکسن تزریق شده است، افزود: همچنین ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شامل یک میلیون و ۹۳۹ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

 

کد خبر 1137789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha