نصب نیروگاه خورشیدی خانگی بر بام خانه مددجویان خدابنده ای

نخستین طرح نیروگاه خورشیدی خانگی بربام مددجوی کمیته امداد در شهرستان خدابنده نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در آیین بهره برداری نمادین از طرح نیروگاه خورشیدی خانگی نصب شده بر بام خانه مددجویان خدابنده ای گفت:راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت است تا بر اساس بازه زمانی مشخص توانمند واز چرخه حمایت خارج شوند.

 

هدایت صفری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال وتوانمندسازی با ارائه آموزش مهارتهای فنی وحرفه ای، مسکن وفرهنگی سه ضلع توانمند ساز جامعه هدف می باشند، گفت: برنامه های کمیته امداد از جنس تکریمی است وبر همین اساس در سال گذشته چهار هزار و457فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 105میلیارد تومان ایجاد شده است وامسال نیز برنامه ریزی شده است تا 5هزارو100فرصت شغلی با اعتباری بیش از 200میلیارد تومان ایجاد شود که تاکنون بیش از 3هزارو70فرصت شغلی ایجاد شده است وتا پایان سال به شرط تامین اعتبار ازسوی بانک های عامل الباقی فرصت های شغلی نیز ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح نیروگاه خورشیدی خانگی با هدف خودکفایی مالی مددجویان انجام می‌شود، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار مددجویان، با کمک طرح نیروگاه خورشیدی در سال جاری 5 طرح مولد خانگی با همکاری، اوقاف،خیرین ،مراکز نیکوکاری ومنابع داخلی امدادبا اعتباری بالغ بر 405میلیون تومان نصب و راه‌اندازی شده است. که یک مورد از آن به بهره برداری رسید و4 مورد دیگر آن در آینده ای بسیار نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .

 

صفری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه شرکت توزیع برق با کمیته امداد امام خمینی (ره)، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی در مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

کد خبر 1137791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha