نهمین نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» در گیلان برگزار می شود

اقدامی، از برگزاری نهمین نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) خبر داد و گفت: تکریم و تقدیر از مادران و همسران شهدا و ایثارگران یکی از مصادیق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

«سمیه اقدامی» از برگزاری نهمین نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» خبر داد و در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت بیان کرد: این نکوداشت همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) خبر داد.

 دبیر اجرایی نهمین نکوداشت اسوه های صبر و مقاومت گیلان اظهار کرد: هدف از برگزاری این سلسله نکوداشت ها، تکریم مادران و همسران شهدا و جانبازان استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از ۴۱ مادر و همسر شهید و ایثارگر به مناسبت چهل ویکمین سالگرد دفاع مقدس تقدیر می شود افزود: بیش از ۲۲ دستگاه فرهنگی و دانشگاهی برای برگزاری این مراسم با کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان، همکاری می کنند.

وی تصریح کرد: نکوداشت اسوه های صبر و مقاومت یکی از ویژه برنامه های ملی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال است که با برش استانی برگزار می شود.

مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان اظهار کرد: مادران شهدا صبر، شکیبایی و ایثار فراوانی دارند و مانند حضرت ام البنین(س) با گذشت عزیزانشان را تقدیم اسلام و ولایت کردند و ما باید همیشه از آنان الگو بگیریم.

اقدامی تکریم و تقدیر از مادران و همسران شهدا و ایثارگران را یکی از مصادیق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: در این مراسم که ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه(۲۶ دی)در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بانک ملی استان گیلان برگزار می شود «اسدالله عباسی» استاندار گیلان سخنرانی می کنند.
   
وی همچنین در ادامه از نکوداشت های شهرستانی اسوه های صبر و مقاومت ۲۶ دی لغایت سوم بهمن خبر داد و گفت: این مراسم ها همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و رابطین کمیته زنان و دفاع مقدس در شهرستان ها برگزار می شود.

گفتنی است، گیلان هشت هزار شهید دفاع مقدس و ۲۳ شهید مدافع حرم، ۳۷ زن شهیده و بیش از ۶۰ جانباز زن گیلانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد خبر 1137825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha