هفته قرآن و عترت در بخش های جشنواره ای مسابقات نمایشگاهی و محافل برگزار می شود

حجت الاسلام جعفر نیک نفس گفت: برنامه های هفته قرآن و عترت در بخش های جشنواره ای، مسابقات، نمایشگاهی و محافل و کارگاه ها از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه مصادف با عید مبعث شعبانیه در شهر های جنوبی استان برگزار می شوند.

حجت الاسلام «جعفر نیک نفس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، گفت: تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی، توانمند سازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت، هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی است.

دبیر کمیته اجرایی سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان به اهمیت و ضرورت اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان به منظور شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آنها به استعدادهای بالفعل در سطح استانی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) در قالب هنر، هدفی است که هفته قرآن و عترت جنوب استان کرمان آن را دنبال می کند و همه ساله میعادی برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.

حجت الاسلام نیک نفس ادامه داد: برنامه های هفته قرآن و عترت در بخش های جشنواره ای، مسابقات، نمایشگاهی و محافل و کارگاه ها از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه مصادف با عید مبعث شعبانیه در شهر های جنوبی استان اجرا می‌شوند.

دبیر کمیته اجرایی سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان اظهار کرد: برگزاری نشست ها و کارگاه های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن کریم و برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با حوزه قرآن و عترت بخشی از برنامه های هفته قرآن و عترت است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ارائه دستاوردها، محصولات و آثار ارسالی به بخش جشنواره و دیگر محصولات مرتبط قرآنی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نیک نفس یادآور شد: اکران فیلم های قرآنی و دینی در سینما ها، مدارس و مراکز عمومی، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات قرآن و عترت، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت، برگزاری آئین تجلیل از قاریان، حافظان، خادمان، اساتید و هنرمندان قرآنی اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع قرآن و عترت از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در این هفته است.

دبیر کمیته اجرایی سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان عنوان کرد: علاوه بر این برای برگزاری هر چه بهتر هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، بخش نغمات و سرودهای آیینی، فضاسازی شهری رسانه‌ای، تبلیغات رادیو و تلویزیون در نظر گرفته شده  است.


وی ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جنوب کرمان برای شرکت در برنامه های سومین هفته قرآن و عترت، بیان کرد: تاکنون ستاد برگزاری این هفته با کمیته های تخصصی تشکیل شده و از پوستر فراخوان آن نیز رونمایی شده است


حجت الاسلام نیک نفس در خاتمه مهلت دریافت آثار و برگزاری مسابقات قرآنی و جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را ۱ تا ۲۰ بهمن ماه برشمرد.

کد خبر 1137916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha