خفقان رسانه‌ای دشمنان برای ممانعت از ترویج پیام دفاع مقدس/شوک کمتر به بازار با حذف پلکانی ارز ۴۲۰۰ تومانی

تقویت و توسعه مناسبات ایران و آفریقا، شوک کمتر به بازار با حذف پلکانی ارز ۴۲۰۰ تومانی، خفقان رسانه‌ای دشمنان برای ممانعت از ترویج پیام دفاع مقدس، رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تقویت و توسعه مناسبات ایران و آفریقا، شوک کمتر به بازار با حذف پلکانی ارز ۴۲۰۰ تومانی، خفقان رسانه‌ای دشمنان برای ممانعت از ترویج پیام دفاع مقدس، رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۸ دی است.

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با سفرای آلمان و هلند

«کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با «هانس اودو موتسِل»، سفیر آلمان و «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن»، سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران، به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین درباره موضوعات مورد علاقه فی‌مابین از جمله همکاری‌های حقوقی- قضائی و مسائل کنسولی گفتگو و رایزنی کردند.

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با سفرای آلمان و هلند

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفیر آلمان، از وی خواست تا زمینه دیدار «کاظم دارابی» با دخترش که در این کشور و تحت سرپرستی یک خانواده آلمانی قرار دارد و در طول ۱۴ سال گذشته نتوانسته وی را ببیند، فراهم نماید.

غریب آبادی در دیدار با سفیر هلند نیز خواهان آزادی هرچه سریع تر مهدی کیاستی گردید که قبلا به درخواست آمریکا و به بهانه واهی نقض تحریم ها توسط این کشور بازداشت شد.

 

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، نظام تولید کشور را دچار اختلال کرده است

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه 27 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه اصرار دولت به اجرای مصوبه قبلی مبنی بر حذف ارز ترجیحی و پرداخت مبلغ ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به مردم است، گفت: پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، نظام تولید کشور را دچار اختلال کرده و قاچاق افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه نخستین دلیل موافقت ما با حذف ارز ترجیحی، اختلال در نظام توزیع است، گفت: ما در نظارت بر یک حلقه ضعیف هستیم، اما می‌خواهیم بر ۲۰ حلقه نظارت داشته باشیم! مورد داشتیم که به اسم واردات جو با کیفیت درجه یک ارز ۴۲۰۰ گرفته شده، اما به دلیل نبود نظارت جو درجه ۳ وارد شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مورد جالب‌تر اینکه قبل ارز ۴۲۰۰ تومانی از یکی از نهاده‌های دامی ۷ میلیون تن واردات داشتیم، اما پس از ارز ۴۲۰۰ تومانی و کاهش تعداد دام‌ها و مرغداری‌ها ۹ میلیون تن وارد می‌شود.

 

حذف پلکانی ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک کمتری به بازار وارد می‌کند

سید کاظم دلخوش، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ شب گذشته (دوشنبه 27 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر هر سال به مجلس تقدیم کند، گفت: سپس با تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه پیشنهادی دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون تلفیق در دو شیفت بررسی لایحه پیشنهادی دولت را آغاز کرده است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درخصوص تبصره یک بند الف (حذف ارز ترجیحی) نظرات متفاوتی داشتند و نتوانستند به نقطه نظر مشترکی برسند به همین دلیل بررسی این تبصره به زمان دیگری موکول شد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ افزود: مخالفان معتقدند با حذف ارز ترجیحی و رفتن به سمت ارز ۲۳ هزار تومانی، در صورتی که برنامه نداشته باشیم قطعا جامعه دچار مشکلاتی می‌شود، همچنین موافقان ضمن موافقت با ارز ترجیحی دغدغه‌هایی داشتند و موافقت‌شان مشروط بود.

 

دلخوش با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند اثر مستقیم بر افزایش قیمت‌ها داشته باشد، گفت:  گران شدن یک کالا تأثیر مستقیم بر قیمت سایر کالا‌ها دارد و قطعا قیمت دارو، نان و کالا‌های ضروری افزایش می‌یابد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه حذف پلکانی ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک کمتری به بازار وارد می‌کند، گفت: دولت باید اقدامات جبرانی برای کنترل و تنظیم قیمت‌ها پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد.

 

تقویت و توسعه مناسبات ایران و آفریقا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و حاسومی مسعودو وزیر امور خارجه نیجر، در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه و مسایل مورد علاقه دو کشور به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.  

وزیر خارجه نیجر در ابتدا خواستار ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری نیجر به رئیس جمهوری کشورمان شد و اظهار داشت که دولت و مردم نیجر همواره قدردان روابط خوب دو کشور از بدو برقراری روابط به ویژه بعد از  انقلاب اسلامی در ایران بوده و خواستار گسترش و تعمیق این روابط در همه زمینه‌ها هستند.

وزیر امور خارجه نیجر ضمن تاکید بر جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران خواهان برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در نیامی شد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر سیاست خارجی متوازن بر اراده دولت جدید ایران برای تقویت و توسعه مناسبات با آفریقا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: باور داریم که روابط میان دو کشور ظرفیت زیادی برای توسعه و گسترش دارد و پیشنهاد برگزاری کمیسیون مشترک یک اقدام خوب و موثر در این راستا است.

 

فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش بشریت است/ خفقان رسانه‌ای دشمنان برای ممانعت از ترویج پیام دفاع مقدس

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نخستین جشنواره ملی ترجمان فتح که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است که رسالت آن مربوط به همه انسان‌های عالم است، اظهار داشت: امروز روزی است که ایران اسلامی، انقلاب را بیش از گذشته به جهان معرفی کرده است؛ زیرا جهان با خلأ ایدئولوژیک مواجه بوده که آخرین این ایدئولوژی‌ها «نئولیبرالیسم» است؛ تفکری که امروز در برابر اسلام، شکست خورده است.

وی افزود: طرفداران این تفکر، عالم را با ظلم و ستم‌های بی‌شمار خود غارت کردند تا بلکه بدین شیوه ایده لیبرالیسم را پیاده کنند، اما سیاست آن‌ها شکست خورده و اقتصاد آن‌ها نه‌تنها با شکست مواجه شده، بلکه تمام نقشه آن‌ها نیز خاصیت خود را از دست داده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه تفکر نئولیبرالیسم در جهان خریداری ندارد، گفت: امروز هرچند طرفداران این تفکر در نقاط مختلف جهان اقدام به بمباران و قتل عام مردم بی‌گناه می‌کنند، اما انجام این‌گونه اقدامات نه‌تنها در نزد افکار عمومی جهان پذیرفته نیست، بلکه مورد تأیید هیچ جامعه‌ای هم نیست.

سردار نقدی عنوان کرد: رسانه‌های نئولیبرالیسم به دلیل اینکه در خلأ قرار دارند، تلاش‌شان تاکنون بی اثر بوده است؛ لذا به بهانه‌های مختلف در پی یافتن راهی برای بیرون آمدن از این باتلاقی هستند که خودشان آن را درست کردند.

وی اضافه کرد: در مقابل باید به نقش و کارکرد رسانه دفاع مقدس اشاره کرد؛ زیرا در دوران دفاع مقدس برادری‌ها، فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی‌ها زبانزد بود و این باعث شده که آن فداکاری‌ها نه‌تنها هیچ‌گاه فراموش نشود، بلکه نجات‌بخش بشریت هم باشد؛ البته در این رابطه، دشمنان خفقان رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند تا پیام دفاع مقدس به گوش دیگران نرسد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: در این تلاش رسانه‌ای، دشمنان بار‌ها از کاه، کوه ساختند و کوچک‌ترین اتفاق در ایران اسلامی را بزرگ جلوه دادند و حتی گاه از هیچ، جنجال رسانه‌ای بسیاری به‌وجود آوردند؛ این در حالی است که قتل عام و جنایت‌های دولتمردان خود را سانسور می‌کنند و سخنی از آن به میان نمی‌آورند و از نشر حقایق نورانی اسلام در دنیا جلوگیری می‌کنند.

سردار نقدی با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری نهضت ترجمه، بیان کرد: حقایق اسلام و دفاع مقدس را باید به جهان نشر داد که انجام این مهم نیاز به تلاش دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم عزیز و بصیر دارد؛ زیرا در دفاع مقدس همه پای کار بودند و مردم علاوه بر حضور در جبهه‌ها، از رزمندگان در پشت جبهه نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دادند؛ در واقع عاملی که باعث پیروزی رزمندگان در جبهه‌ها می‌شد، حضور مردم در کنار نظامیان بود.

 

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در گفت وگوی تلفنی بر حل مشکل واردات اقلام کشاورزی ایران به روسیه تاکید کردند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع حجت الاسلام دکتر رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران به روسیه اعلام کرد، همه ترتیبات لازم برای انجام این سفر صورت پذیرفته است.  

 

طرفین  این سفر را تحول مهمی در روابط دو کشور و فرصت خوبی برای گسترش و تعمیق روابط  توصیف کردند.  

 

 وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه همچنین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات وین به تبادل دیدگاه پرداختند.  

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص مشکل پیش آمده در زمینه صادرات یکی از اقلام کشاورزی ایران به روسیه که اکنون به دلیل برخی تشریفات اداری با مشکل مواجه شده، بر ضرورت تسریع در حل و فصل موضوع تاکید کرد.  

 

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ، ضمن تصریح بر فنی بودن مشکل پیش آمده، اظهار داشت: موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری و حل و فصل است.  


وی تصریح کرد که بر اساس توافقات موجود، واردات و صادرات اقلام کشاورزی میان دو کشور به صورت طبیعی جریان دارد و برای حل مشکل واردات فلفل دلمه از ایران نیز جهات ذیربط دو کشور در حال هماهنگی اند و فردا نیز بصورت وبیناری مباحث فنی را مطرح و حل و فصل خواهند کرد.

 

 

کد خبر 1137945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha